وزیر بهداشت آمریکا بحران مخدرها در این کشور را ناامید کننده دانست و گفت: آخرین آمارها نشان می دهد 72 هزار آمریکایی در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال 2017 جان باخته اند.

72 هزار آمریکایی در اثر مصرف مواد مخدر جان باخته اند

سلامت نیوز:به گزارش ایرنا، الکس آزار روز چهارشنبه در یادداشتی که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، افزود: بیشتر این تلفات متاثر از مصرف مشتقات تریاک بوده است. 
وی ادامه داد: آمار غم انگیز یک یادآوری است که چرا رئیس جمهوری ترامپ، مبارزه با بحران مواد مخدر را اولویت نخست خود قرار داده است.
وزیر بهداشت آمریکا با بیان اینکه در هرجایی که با جدیت با این پدیده برخورد شده است، نشانه هایی از امید و انعطاف پذیری وجود دارد، اضافه کرد: در اوایل سال جاری، من از یک کلینیک در دایتون اوهایو دیدن کردم که مادران معتادی را درمان می کردند که نوزادان آنها به لحاظ جسمی به مواد افیونی وابسته بودند.
آزار نوشته است: ما در آنجا با یک مادر جوانی دیدار کردیم که چند ماهی از اعتیاد به مواد افیونی رها شده بود، در اواخر دوران حاملگی، او در راه خرید مواد مخدر از یک فروشنده، تصادف کرد. تصادف او را به بیمارستان فرستاد، جایی که نوزادش زنده اما وابسته به مواد مخدر متولد شد. 
وی اظهار کرد: پزشکان می گفتند اگر او آن روز به بیمارستان نمی رسید، جنین از بین می رفت. او امروز کار می کند و می تواند داستانش را با دیگران به اشتراک بگذارد.
وزیر بهداشت آمریکا تاکید کرد: نجات هر زندگی از مواد افیونی، یک پیروزی مهم است.
دونالد ترامپ بارها بر ضرورت مبارزه با مواد مخدر در آمریکا تاکیده کرده و خواستار مجازات اعدام برای فروشندگان کلان آن شده است.
آمارهای ارائه شده نشان می دهد مرگ‌ومیر در اثر استفاده از هروئین از سال 2002 تا پایان 2016 با افزایش 533 درصدی روبرو بوده است.
تنها در سال 2016، 12 میلیون آمریکایی به طور مداوم از مواد مخدر استفاده کرده‌اند که هشت درصد آن هروئین بوده است.
طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده آمریکا مصرف بیش از حد مواد مخدر عامل اصلی مرگ مردم در کشور آمریکا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha