یک متخصص مغز و اعصاب گفت: استرس ممکن است حملات بیماری ام‌اس را تشدید کند اما شروع کننده بیماری نیست.

استرس تاثیری در ابتلا به ام اس ندارد

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب گفت: استرس ممکن است حملات بیماری ام‌اس را تشدید کند اما شروع کننده بیماری نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محسن بشتام ، در خصوص اینکه آیا دختران مبتلا به ام‌اس می‌تواند باردار شوند، اظهار کرد: افرادی که به ام اس از نوع پیشرفته مبتلا هستند نیز  باردار شده و زایمان کرده‌اند.

وی افزود: ممکن است داروهایی که در طول بارداری تزریق می‌شود تغییر کند.  تنها خطری که این مادران را  تهدید می‌کند این است که بعد از زایمان ممکن است که بیماری تشدید شود. به ویژه در شش هفته اول بعد از زایمان ممکن است که بیماری شعله‌ور شود و یک حمله رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه استرس هیچ وقت باعث شروع بیماری نمی‌شود اما می‌تواند باعث تشدید حملات شود، گفت: ممکن است بسیاری از افرادی که در کنارمان می‌بینیم ام اس داشته باشند. بیماران ام‌اس زندگی عادی دارند و حتی ازدواج یک بیمار ام‌اس با یک انسان سالم ممکن است.

وی با بیان اینکه البته در مادرانی که مبتلا به ام اس هستند احتمال اینکه فرزند دختر نیز مبتلا به  ام‌اس شود بسیار است، ادامه داد: متاسفانه بیماری‌ ام‌اس در جامعه بسیار بد معرفی شده است و تصور همه بر این است که فردی که به ام‌اس مبتلا است در عرض دو الی سه ماه روی ویلچیر می‌نشیند. در صورتی که این طور نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha