یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 254119

انتخاب محصولات بهداشتی مانند استفاده درست آن اهمیت دارد. خمیر دندان محصولی است که خانواده ها به صورت دسته جمعی از آن استفاده می کنند بنابراین باید در انتخاب آن دقت بیشتری کرد.

ویژگی های خمیردندان مناسب

سلامت نیوز:انتخاب محصولات بهداشتی مانند استفاده درست آن اهمیت دارد. خمیر دندان محصولی است که خانواده ها به صورت دسته جمعی از آن استفاده می کنند بنابراین باید در انتخاب آن دقت بیشتری کرد.مولفه های انتخاب مناسب‌ترین خمیردندان با توجه به نیازها واولویت‌های فردی به قرار زیر است:

فلوراید خمیردندان:
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،فلوراید، یک ماده معدنی طبیعی است که از مینای دندان محافظت و با پوسیدگی دندان مبارزه می‌کند. کارشناسان فلوراید موجود در خمیردندان و آب آشامیدنی را به عنوان درمانی ایمن و موثر شناخته‌ اند و انجمن دندان پزشکی آمریکا (ADA) این ماده را جزئی ضروری در خمیردندان می داند.
سطح سایشی خمیردندان (RDA)
خمیردندان حاوی مواد ساینده‌ برای تمیز و سفید کردن دندان‌هاست. سطح سایش خمیردندان که به عنوان RDA شناخته می‌شود در محصولات مختلف، متفاوت است. محصولات دندانی باید ۲۵۰RDA یا کمتر از آن داشته باشند چرا که سطوح بالاتر می‌تواند به دندان‌ها آسیب بزند و ایمن نیست.
نکته: افرادی که به طور مکرر به زخم‌ها و آفت‌های دهانی مبتلا می‌شوند، بهتر است از مصرف محصولاتی که حاوی SLS هستند، اجتناب کنند چرا که برخی تحقیقات نشان می‌دهد این ماده، خطر زخم‌های دهانی را افزایش می‌دهد.
توجه به کنترل جرم دندان‌ها
لایه‌ای از باکتری‌ها که پلاک نامیده می‌شود پیش و پس از مسواک زدن، سطح دندان‌ها را می‌پوشاند. هنگامی که این پلاک سخت شود به جرم روی دندان تبدیل می‌شود. جرم زدایی دندان‌ها دشوار است، این جرم بیماری‌های لثه ای ایجاد می کند. خمیردندان‌های حاوی مواد شیمیایی مانند«پیروفسفات» و «روی سیترات»از تجمع بیشتر جرم جلوگیری می‌کنند.
سفیدکنندگی خمیردندان
بسیاری از افراد خواهان لبخندی درخشان تر هستند و خمیردندان‌های سفیدکننده می‌تواند انتخابی موثر و مناسب برای داشتن دندان‌های سفید باشد. این محصولات حاوی مواد ساینده‌ای هستند که دندان‌ها را صیقل می‌دهند و لکه‌ها را از سطح دندان‌ها می‌زدایند.
برچسب خمیردندان
 توصیه می‌شود برچسب خمیردندان‌ها را پیش از خرید به دقت بررسی کنید، برخی از این محصولات برای کودکان مناسب نیست. تولیدکنندگان باید وجود هر گونه طعم دهنده یا شیرین کننده در خمیردندان‌ها را در برچسب‌های این کالا، اطلاع‌رسانی کنند.
 
گزینه‌های طبیعی
مواد طبیعی حاوی مواد ساینده مانند جوش شیرین (بی‌کربنات سدیم) می‌تواند جایگزین مواد شیمیایی باشد. جوش شیرین علاوه بر خاصیت سایندگی در رفع لکه‌های دندانی نیز موثر است.
اجتناب از خمیردندان‌های شیرین
شکر به پوسیدگی دندان کمک می‌کند و به همین دلیل، استفاده از خمیردندان‌های حاوی شکر توصیه نمی‌شود. به ویژه برخی خمیردندان‌های کودکان برای خوش طعم تر شدن حاوی مقادیر زیادی شکر هستند.به گزارش سایت مدیکال نیوز تودی، بهتر است افرادی که دندان‌های حساسی دارند از خمیردندان‌های سفیدکننده حاوی مواد شیمیایی استفاده نکنند زیرا این نوع خمیر دندان‌ها می‌تواند حساسیت را بیشتر کند.
 
مواد تشکیل دهنده متداول در خمیر دندان‌ها عبارت اند از: ساخارین (نوعی شیرین کننده)، کربنات کلسیم و سیلیکات که ماده ساینده هستند، گلیسرول که به خمیردندان قوام ژل مانند می‌دهد و سولفات لاریل سدیم (SLS) ماده شوینده‌ای که باعث کف کردن خمیر دندان می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha