یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 254146

محققان چینی دریافتند پخت و پز مستمر با استفاده از هیزم و زغال سنگ با افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ در اثر ابتلا به بیماری های تنفسی ارتباط دارد.

طبخ غذا با هیزم و خطر بیماری های تنفسی

سلامت نیوز:  محققان چینی دریافتند پخت و پز مستمر با استفاده از هیزم و زغال سنگ با افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ در اثر ابتلا به بیماری های تنفسی ارتباط دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، در این تحقیقات سوابق 280 هزار شهروند 30 تا 70 ساله چینی که در زمان آغاز مطالعه فاقد هرگونه بیماری تنفسی بوده و دخانیات استعمال نمی کردند، مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،وضعیت سلامت این افراد به مدت 9 سال تحت نظارت محققان قرار گرفت و مشخص شد خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از بیماری های تنفسی در بین افرادی که از سوخت های جامد برای پخت و پز استفاده می کنند در مقایسه با سایرین 36 درصد بالاتر است.
همچنین بر اساس نتایج این تحقیقات هرچه مدت زمان استفاده از سوخت های جامد بیشتر باشد، خطر بستری شدن یا مرگ و میر نیز افزایش می یابد.
در واقع خطر ابتلا به این نوع بیماری ها و مرگ ناشی از آن در بین افرادی که به مدت 40 سال یا بیشتر از سوخت جامد استفاده کرده اند، 54 درصد بالاتر از افرادی است که از گاز برای پخت و پز بهره می برند.


این در حالی است که با تغییر سوخت مصرفی و استفاده از سوخت های پاک، خطر ابتلا و مرگ ناشی از بیماری های تنفسی کاهش قابل ملاحظه ای داشته و تنها 14 درصد بیش از افرادی خواهد بود که هرگز از سوخت های جامد برای پخت و پز استفاده نکرده اند.
در حال حاضر حدود سه میلیارد نفر در سراسر جهان به طور مستمر از سوخت جامد برای پخت و پز استفاده می کنند.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha