محققان دانشگاه کالج لندن نوعی عفونت چشمی غیر شایع اما قابل پیشگیری را در بین افرادی که از لنز چشمی استفاده می کنند، شناسایی کردند که ممکن است منجر به نابینایی شود.

عفونت چشمی ناشی از لنز تماسی موجب نابینایی می شود

سلامت نیوز:  محققان دانشگاه کالج لندن نوعی عفونت چشمی غیر شایع اما قابل پیشگیری را در بین افرادی که از لنز چشمی استفاده می کنند، شناسایی کردند که ممکن است منجر به نابینایی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، بر اساس این تحقیقات از سال 2011 میلادی تا کنون تعداد موارد ابتلا به عفونت کراتیتیس آکانتاموئبا Acanthamoeba keratitis سه برابر شده است. البته این بیماری هنوز هم بسیار نادر است و تنها 2.5 نفر از هر 100 هزار کاربر لنز چشمی به آن مبتلا می شوند.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،بیماری Acanthamoeba keratitis یک عفونت چشمی است که در آن سطح قرنیه چشم به دلیل آلودگی توسط نوعی میکروارگانیسم کیست زا موسوم به Acanthamoeba دردناک و ملتهب می شود.


حدود یک چهارم از مبتلایان به این بیماری به طور کامل نابینا می شوند یا قدرت دید آن ها تا کمتر از 25 درصد کاهش می یابد. حدود 25 درصد از مبتلایان نیز برای درمان این بیماری ناچار به پیوند قرنیه می شوند.


به گفته محققان ممکن است هرکسی به این نوع عفونت مبتلا شود، اما میزان ابتلا به این عارضه در بین افرادی که از لنز چشمی استفاده می کنند، به دلیل افزایش حساسیت چشم ها به عفونت و احتمال آلودگی قاب لنزها، در مقایسه با سایرین بالاتر است.
برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری باید قبل از دست زدن به لنزهای چشمی دست ها با صابون شسته شود و در هنگام شنا کردن، شست و شوی صورت یا استحمام از این لنزها استفاده نشود.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه British Journal of Ophthalmology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha