سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: فقط 15 درصد جمعیت کودکان کشور از آموزش های ارائه شده در مهدهای کودک بهره مند می شوند.

فقط 15 درصد کودکان کشور به مهد می روند

سلامت نیوز: سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: فقط 15 درصد جمعیت کودکان کشور از آموزش های ارائه شده در مهدهای کودک بهره مند می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم آغاز سال تحصیلی در یکی از مهدهای کودک تهران افزود: این درحالی است که باید بستری فراهم شود که تمام کودکان ایران بتوانند آموزش‌های همه جانبه‌ای را در مهد‌های کودک دریافت کنند.
وی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز و با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان از جمله یک کودک چهار ساله مهد کودکی، گفت: سازمان تامین اجتماعی نیز آمادگی دارد با حضور کادر پزشکی مجرب، مداخلات مورد نیاز حادثه دیدگان اهواز را انجام دهد.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: از طریق سازمان بهزیستی و اجرای طرح محب (ارائه مشاوره های سلامت روان در بلایا و حوادث) تلاش می‌کنیم آثار روحی ناشی از این حادثه تروریستی را برای مردم اهواز به حداقل برسانیم.
وی با استقبال از حذف تکالیف درسی در سه مقطع تحصیلی ابتدایی گفت: نقطه قوت بهزیستی که روی آن هدف گذاری شده است، ایجاد نشاط در مهدهای کودک است.
محسنی بندپی ادامه داد: در حال حاضر 300 آدینه مهد، 200 مهد قرآنی، هزار و 200 حاشیه مهد، هشت هزار مهد شهری و هفت هزار و 500 مهد روستایی در سراسر کشور در تلاش هستند برای رشد و تکامل کودکان آموزش‌های همه جانبه‌ای را ارائه دهند.
سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اصرار داریم رشد و تکامل اجتماعی، ارتباطی، جسمی و روانی کودکان مورد توجه قرار گیرد و همه ابعاد وجودی کودکان به صورت درست آموزش داده و پایه ریزی شود.

* مهدهای کودک در حاشیه شهرها افزایش یابد
داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز در این مراسم گفت: با توجه به حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ به ویژه تهران باید مهدهای کودک در این مناطق افزایش یابد.
وی افزود: امروز زندگی همه والدین، سرمایه، امید و آینده آنان را در یک مسیر قرار می‌دهند و ما امیدواریم با نشاطی که در مراکز آموزشی فراهم می‌کنیم امید به کشور بازگردد.
به گفته وی در مجموع حدود 800 مهد کودک شامل 30 روستا مهد، 15 مهد حاشیه‌ای و 753 مهد خصوصی در استان تهران فعال است.
مدیرکل بهزیستی استان تهران اضافه کرد: هنگامی که از حاشیه نشینی در شهر‌های بزرگ صحبت می‌کنیم، باید تاکید کنیم که یکی از اتفاقاتی که باید رخ دهد به ویژه با توجه به جمعیت زیاد حاشیه شهرها تاسیس و افزایش تعداد مهد کودک‌ها است.
بیات نژاد گفت: بخش خصوصی به دنبال سود مشروع در فعالیت‌های مهد کودکی است؛ بخش خصوصی به مناطق حاشیه‌ای نمی‌رود به همین دلیل نیاز است تشویق‌ها و تسهیلاتی برای احداث مهد کودک در این مناطق ایجاد شود.
وی افزود: 750 هزار کودک کمتر از 6 سال در استان تهران داریم که ظرفیت بهزیستی برای پوشش این کودکان در مهدهای کودک کمتر از 100 هزار نفر است و کودکان مناطق حاشیه‌ای از خدمات مهد‌های کودک محروم می‌مانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha