سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 254321

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در حالی که موبایل ها از گمرگ ترخیص شده اند هنوز 400 آمبولانس اورژانس در گمرگ مانده است.

400 آمبولانس اورژانس در گمرگ مانده اند

سلامت نیوز: سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در حالی که موبایل ها از گمرگ ترخیص شده اند هنوز 400 آمبولانس اورژانس در گمرگ مانده است.


به گزارش سلامت نیوز، پیر حسین کولیوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: وضعیت و تعداد آمبولانس های اورژانس کشور مناسب و خوب است اما باید به طور مدام این تجهیزات بازسازی شود.
وی گفت: در حال حاضر 4 هزار و 800 دستگاه آمبولانس در اختیار مراکز فوریت‌های پزشکی قرار دارد که از این میزان 2 هزار و 400 آمبولانس جدید است. البته هزار و 480 آمبولانس کشور از کار افتاده هستند که درصدد تعمیر خودروهایی هستیم که امکان فعالیت دارند.
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در حالی مجوز ترخیص موبایل در کشور صادر شد است که هم اکنون 700 آمبولانس در گمرگ مانده که 300 دستگاه از آنها آماده ترخیص است؛ ولی برای ورود بقیه آمبولانس ها به کشور با مشکل رو به رو هستیم.
کولیوند در خصوص آمار زیاد کشته شدگان تصادفات رانندگی در کشور گفت: راننده، خودور، جاده ها از عوامل تصادفات هستند که برای کاهش این آمار باید هر سه عامل را در نظر گرفت.
وی افزود: اورژانس کشور همواره مناطق خطرساز جاده ها را به مسئولان اعلام می کند ولی اصلاح نمی شود. باید خودروسازان نیز به ایمنی خودروها بیشتر توجه کند.
کولیوند، فرهنگ رانندگی را در بروز تصادفات رانندگی مهم دانست و گفت: هر ساله تعداد زیادی از افراد موفق به اخذ گواهینامه می شوند و به تعداد رانندگان افزوده می شود باید بر روی این افراد کار فرهنگی شود، تا افراد حادثه آفرین در جاده ها نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha