سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 254351

سلامت نیوز: بهترین راه برای تغییر رنگ پوست، استفاده از ماسک های خانگی است. حلقه‌های خیار و پوست خیار را روی قسمت‌های تیره پوست بمالید. خیار بعد از اپیلاسیون، پوست را خنک و التهاب را کم و رنگ پوست را روشن و شفاف می‌کند.

ماسک های خانگی سفید کننده پوست

سلامت نیوز: بهترین راه برای تغییر رنگ پوست، استفاده از ماسک های خانگی است. حلقه‌های خیار و پوست خیار را روی قسمت‌های تیره پوست بمالید. خیار بعد از اپیلاسیون، پوست را خنک و التهاب را کم و رنگ پوست را روشن و شفاف می‌کند.

لیمو و پرتقال
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، لیمو پاک‌کننده و سفید کننده ای قوی است. آن را مستقیما روی پوست بمالید، اگر تازه اپیلاسیون کرده‌اید این کار را نکنید، بگذارید یک روز بعد این کار را انجام دهید چون پوست حساس است. حتی می‌توانید آب لیموی تازه را با روغن بادام یا نارگیل یا شیر وعسل ترکیب کنید تا پوستی شفاف و سفید داشته باشید.

زردچوبه
پودر زردچوبه را با آب  یا خیار رنده شده یا آب لیمو مخلوط کنید و روی قسمت های تیره به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید.

گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی هم از جمله مواد سفید‌کننده پوست است، درست مانند لیمو می‌توانید از حلقه‌های گوجه فرنگی استفاده یا آن را با لیمو مخلوط کنید و روی پوست بمالید.

ماست
ماست را با آرد نخود و لیمو هم‌بزنید و ترکیبی خمیری درست کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی قسمت های تیره بماند.

سیب‌زمینی لیمویی درست کنید
سیب‌زمینی تنها برای درست کردن غذاهای خوشمزه نیست بلکه می‌تواند روی پوست هم معجزه کند. برای تاثیر بیشتر می‌توانید به آب سیب‌زمینی یک قاشق سوپ‌خوری آب لیمو هم اضافه کنید. این معجون را با پنبه روی پوست‌تان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. این کار را هر روز انجام دهید تا رنگ طبیعی پوست‌تان به حالت اول بازگردد.

کشک و زردچوبه
کشک هم مانند لیمو، اسید طبیعی دارد و به از بین رفتن برنزگی پوست کمک می کند. مقداری ماست خنک را در یک کاسه هم بزنید و اندکی زردچوبه به آن اضافه کنید. آن را به‌صورت، گردن و نواحی‌ برنزه شده بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند تا کاملا خشک شود سپس آن را با آب سرد بشویید. زردچوبه نیز کمک خواهد کرد تا درخششی روی پوست شما به‌وجود آید و رنگ برنزه آن را به راحتی می‌پوشاند.

شکر و گلیسیرین
در یک کاسه یک‌ دوم فنجان شکر، چند قطره گلیسیرین و یک‌چهارم فنجان آب لیمو را مخلوط کنید.
این اسکراب را روی نواحی تیره   پوست خود بمالید. شکر، پوست شما را به خوبی لایه‌برداری می کند و گلیسیرین، آن را نرم خواهد کرد در حالی که لیمو برنزگی پوست شما را روشن‌تر خواهد کرد.
 
 برای کم رنگ کردن برنزگی پوست، آب سیب‌زمینی را به پوست بمالید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha