سلامت نیوز :رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مهمترین برنامه عملیاتی برنامه پنجم توسعه مربوط به حوزه نظام سلامت كشور است.
 
به گزارش ایرنا، محمدباقر لاریجانی در همایش نقشه نظام سلامت كشور افزود: حدود 400 تا 500 مورد از بندهای برنامه پنجم توسعه به حوزه نظام سلامت بازمی گردد اما برخی از این بندها، به نقد و تدوین سناریو برای اجرا نیاز دارد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط سلامت كشور و افق های سند چشم انداز، ناگزیر به ترسیم چهارچوب های حوزه سلامت در آینده هستیم.
رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت گفت: درنظر است شاخص های موثر بر سلامت در استان ها نیز رصد شود.
لاریجانی با یادآوری اینكه زمینه های خوبی برای جهش های بهتر حوزه نظام سلامت، فراهم شده است، افزود: وزارت بهداشت اكنون چهارچوب های روشن تری برای پیشبرد راهبردهای خود در دست دارد.
وی اظهار امیدواری كرد: بودجه سال آینده با تصویب مجلس شورای اسلامی، موجب پیشرفت و توسعه طرح های نظام سلامت شود.
سیدرضا مجدزاده معاون رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت نیز در این همایش گفت: برای تحقق طرح های نظام سلامت كشور به سه روش استفاده از دانش جهانی و بومی، نهادینه سازی، قانونمندی و مشروعیت و جلب مشاركت جمعی نیاز است.
وی تصریح كرد: نخستین طرح نقشه نظام سلامت كشور مربوط به بار بیماری ها است.
مجدزاده یادآور شد: امید است با تصویب نقشه جامع سلامت كشور در مراجع قانونی از انجام حركت های ناهماهنگ در حوزه سلامت جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha