دبیر علمی بیست و هشتمین کنگره بین المللی چشم ایران، نسبت به مصرف خودسرانه قطره‌های چشمی به ویژه نفازولین هشدار داد و گفت: استفاده مداوم از این قطره سبب خشکی و قرمزی مداوم چشم می‌شود.

استفاده خودسرانه از قطره سبب خشکی مداوم چشم می شود

سلامت نیوز: دبیر علمی بیست و هشتمین کنگره بین المللی چشم ایران، نسبت به مصرف خودسرانه قطره‌های چشمی به ویژه نفازولین هشدار داد و گفت: استفاده مداوم از این قطره سبب خشکی و قرمزی مداوم چشم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، لیلا غیاثیان روز شنبه در این خصوص توضیح داد: قطره چشمی نفازولین توسط داروخانه‌ها بدون پذیرش نسخه ارائه می‌شود و استفاده از آن می‌تواند سبب خشکی و قرمزی دائمی چشم شود.


به گزارش انجمن چشم پزشکی،وی اظهار داشت: این قطره چشمی حاوی موادی است که رگ‌های چشم را تنگ می‌کند و قرمزی چشم ها به صورت مقطعی برطرف می کند اما مدتی بعد از استفاده مداوم برعکس عمل کرده و افراد تصور می‌کنند هرچه بیشتر استفاده کنند، مشکل آنها رفع می‌شود؛ در حالی ‌که وضعیت آنها برتر خواهد شد.


دبیر علمی بیست و هشتمین کنگره بین المللی چشم ایران تصریح کرد: نفازولین، عروق چشم را جمع و منقبض می کند و برای چشم خطرناک است.
به گفته غیاثیان، این قطره دفاع چشم را در مقابل عفونت ها کم می کند و منقبض و منبسط شدن عروق چشم موجب ضخیم شدن این عروق می شود، هرچند نفازولین ممکن است به صورت مقطعی قرمزی چشم را برطرف کند اما در نهایت می تواند موجب قرمزی دایمی چشم شود که در این صورت این قرمزی، هیچگاه بهبود نمی یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha