نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ۸۰ هزار نفرکوله بربا اقدامات دولت در مناطق مرزی بیکارشدند،گفت: عبور کوله بران از مرزهای غیرقانونی و میدان مین برای کسب معیشت بسیار دلخراش است.

بیکاری ۸۰ هزار نفرکوله بر با اقدامات دولت در مناطق مرزی/ عبورکوله‌بران از میدان مین برای ۸۰ هزار تومان

سلامت نیوز:نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ۸۰ هزار نفرکوله بربا اقدامات دولت در مناطق مرزی بیکارشدند،گفت: عبور کوله بران از  مرزهای غیرقانونی و میدان مین برای کسب معیشت بسیار دلخراش است.

 به گزارش سلامت نیوز، جلال محمود زاده درگفت وگو با خانه ملت درباره وضعیت ساماندهی کوله بران درکشور،گفت: قول‌های دولت درباره ساماندهی وضعیت کوله بران در زمینه اختصاص کارت‌های الکترونیکی وتخصیص یارانه وارداتی عملیاتی نشده است و کوله بران به شدت از این مسئله گله مند هستند.

نماینده مردم مهاباد درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق آیین نامه‌ای دولت برای رفاه حال کوله بران اعلام کرده است  که کوله بران می‌توانند،ماهیانه 2میلیون،هفصد هزار تومان از تخفیفات گمرکی برای ورودکالا بهره مندشود اما متاسفانه با اجرایی ممنوعیت واردات 1380کالا به کشور،11 قلم کالای وارداتی کوله بران نیزکه مجاز به تخفیف گمرکی بود،ممنوع شد.

 وی ادامه داد: ازسوی دیگر نیز با توجه به اینکه کوله بری به عنوان شغل مورد تایید وزارت تعاون وکارو رفاه اجتماعی قرار نگرفته است، متاسفانه بیمه کوله بران نیز قطع شده است.

محمودزاده افزود:مرکزمعیشت اقتصادی کوله بران با اقدامات دولت بسته شده است و ترانزیت کالا نیز نه تنها سود اقتصادی برای کوله بران  به همراه ندارد بلکه ترافیک جاده‌ای و آلودگی هوا را نیز در مناطق مرزی تشدید می‌کند.

وی تصریح کرد:70 الی 80 هزار نفرکوله بر، براثراقدامات دولت در مناطق مرزی بیکارشدند و این در حالی است که این افراد  مجبور هستند برای تامین معیشتشان از میادین غیرقانونی و از مین‌ها عبورکنندکه این  امردل هر فردی را به درد می‌آورد.

قول‌های دولت برای ساماندهی کوله بران روی زمین ماند

 نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بابیان اینکه قول‌های دولت برای  ساماندهی کوله بران روی زمین مانده است یادآورشد: بیکاری  کوله بران اثرات منفی اجتماعی و فرهنگی برای کشور به همراه دارد زیرا زمانی که کوله بران فرصت‌های اشتغال نداشته باشند ، مجبور هستند از مسیرهای غیرقانونی  بار را حمل کنند که  این امر خطرات جانی  برای کوله بران به همراه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha