سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: درحال حاضر 151 نفر در اثر مصرف الکل به دلیل مسمومیت همچنان در مراکز درمانی و بیمارستانی در پنج استان کشور بستری هستند و تاکنون 220 نفر نیز ترخیص و درمان شده اند.

151 مسموم مصرف الکل همچنان بستری هستند/نابینا شدن ۱۶ نفر

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: درحال حاضر 151 نفر در اثر مصرف الکل به دلیل مسمومیت همچنان در مراکز درمانی و بیمارستانی در پنج استان کشور بستری هستند و تاکنون 220 نفر نیز ترخیص و درمان شده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مجتبی خالدی روز سه شنبه  اظهار داشت: همچنین از ابتدای مهرماه تاکنون 35 نفر به دلیل مصرف الکل تقلبی فوت کرده اند.


وی توضیح داد: در هرمزگان 20 نفر، خراسان شمالی 6 نفر، البرز 6 نفر، فارس یک نفر فوت کرده و 2 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد دچار مرگ مغزی شده اند.


این درحالی است که ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد از 16 شهریورماه تاکنون 460 فرد مسموم شده با الکل به بیمارستان مراجعه کرده اند که از این تعداد تاکنون 42 نفر فوت شدند. که 93 درصد افراد فوتی مرد بودند.


به گفته وی، جوان‌ترین فرد فوت شده یک زن 19 ساله و مسن‌ترین فرد یک مرد 57 ساله بوده است. 41 درصد مسمومان الکل مربوط به محدوده سنی 26 تا 35 سال بوده و از مجموع 460 مسموم مراجعه کننده در این بازه زمانی 177 نفر بستری و 241 نفر مرخص شدند. 170 نفر از این افراد نیز دیالیز شده و 16 نفر نابینا شده اند. البته آمار مسمومان منطبق با آمار استان‌هایی که مصرف بالاتری دارند، نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha