سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور، گفت: وزارت بهداشت، به دلیل عدم مجوز جذب و کمبود اعتبار، از تامین نیروی پرستاری محروم است.

وضعیت تعرفه های پرستاری در سال آینده

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور، گفت: وزارت بهداشت، به دلیل عدم مجوز جذب و کمبود اعتبار، از تامین نیروی پرستاری محروم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، دکتر حیدر علی عابدی در نشست روز سه شنبه کمیسیون بهداشت و درمان که با موضوعیت بررسی مشکلات جامعه پرستاری برگزار شد، گفت:متاسفانه اکنون بیش از 110 هزار پرستار کم داریم که اگر بخواهیم تا 1404 به حداقل استاندارد برسیم باید سالانه 30 هزار کادر پرستاری اعم از پرستار، کمک پرستار، تکنسین و کارشناس اتاق عمل جذب کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود پرستار که متاسفانه در بیمارستان ها شاهد هستیم بررسی های به عمل آمده نشان می دهد سالانه باید 30 هزار پرستار استخدام کنیم، وزارت بهداشت و درمان این موضوع را پذیرفته اما سازمان اداری استخدامی و سازمان مدیریت برنامه ریزی هم باید با این موضوع آشنا می شدند که در جلسه با دعوت از نظام پرستاری خواستیم مشکلاتشان را مطرح کنند تا برای جذب بیشتر پرستار با برنامه ریزی دقیق به اتفاق نظر برسیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهرا داشت: نکته دوم تعرفه خدمات پرستاری بود که قرار شد در بودجه سال 98 پیش بینی های لازم به عمل بیاید تا بتوانیم با این دو اقدام شاهد افزایش کیفیت خدمات پرستاری باشیم و بتوانیم برنامه های خوبی را برای بیماران پیش بینی کنیم.


وی خاطر نشان کرد: مشکل عمده ای که وزارت بهداشت برای جذب پرستار مورد نیاز مطرح می کند یکی مجوز استخدامی و دوم بحث بودجه است که باید ببینیم سازمان مدیریت و سازمان برنامه و بودجه چگونه می توانند بودجه آن را پیش بینی و در لایحه بودجه بیاورند.

عابدی تاکید کرد: قرار شد دولت متشکل از سازمان برنامه، سازمان امور استخدامی و وزارت بهداشت جلسه ای برگزار کرده و ماه آینده با حضور روسای سازمان های مربوطه تصمیمات نهایی در خصوص نحوه جذب پرستار اتحاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha