شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 255296

ثابت شده یکی از محبوب ترین آنتی بیوتیک های مورد استفاده در ایالات متحده به نام لواکوین می تواند منجر به فلج، درد مبهم مفاصل، شکستگی تاندون، تنفس دشوار، خستگی، سرگیجه، اضطراب، و حتی آسیب عصبی دائمی شود.

تمام غذاها با خواص آنتی بیوتیکی را بشناسید

سلامت نیوز:ثابت شده یکی از محبوب ترین آنتی بیوتیک های مورد استفاده در ایالات متحده به نام لواکوین می تواند منجر به فلج، درد مبهم مفاصل، شکستگی تاندون، تنفس دشوار، خستگی، سرگیجه، اضطراب، و حتی آسیب عصبی دائمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،به عقیده متخصصان 30 درصد از موارد تجویز آنتی بیوتیک خوراکی کاملا غیر ضروری است و این داروها تنها باید زمانی مصرف شوند که مزایای بالقوه آنها از عوارض جانبی شان بیشتر باشد. به بیان دیگر آنتی بیوتیک ها باید گزینه های آخر برای درمان باشند.

خبر خوب این است که بسیاری از گزینه های غذایی که ما روزانه مصرف می کنیم، خواص طبیعی آنتی بیوتیک را دارند و می توانند همزمان هم مانع ایجاد عفونت شده و هم سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند:

چای سبز: چای سبز نیز یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به دلیل دارا بودن اپی گالوکاتچین گالات اکثر باکتری ها را ناکار می کند. از آنجایی که چای سبز قدرت شکست سلول های چربی را دارا است ارزش مصرف روزانه را دارد.

لیمو ترش: لیموترش یکی از مرکبات پرخاصیت است؛ چون سرشار از ویتامین سی بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این میوه برای مقابله با ویروس های زمستانی مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی و یا آنژین موثر است. لیموترش تب را کاهش می دهد و نوشیدن مخلوط آب لیموترش و آب به صورت ناشتا بهره مندی از خواص آن را افزایش می دهد.

گون: آستراگالوس یک گیاه بومی چینی است. از بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در کشورهای آسیایی از این گیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از آنفلوانزا و سرماخوردگی استفاده می شود. این گیاه با تحریک تولید موادی به نام انترفرون (ماده افزایش دهنده قدرت دفاعی بدن) با بروز بیماری ها و عفونت ها مقابله می کند. گون خواص ضدالتهابی و آنتی باکتریایی دارد. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. برای کاهش فشارخون و پیشگیری از دیابت نیز می توانید به این گیاه اعتماد کنید.

زردچوبه: کورکومین، یک ماده فعال زیستی در زردچوبه است که خواص ضد باکتری و ضد میکروبی دارد. کورکومین علاوه بر ویژگی ضد التهابی، یک عامل موثر قدرتمند در برابر سرطان، بیماری های خودایمنی، بیماری های التهابی و ... است ضمن این که خاصیت ضد عفونی کننده دارد.

اسانس پونه کوهی: گیاه ارگانو که به پونه کوهی نیز معروف است بدون شک یکی از آنتی بیوتیک های طبیعی قوی محسوب می شود. نتایج بررسی ها نشان می دهد که این گیاه قدرت تخریب باکتری های پنوموکوک، استافیلوکوک، استرپتوکوک و انتروکوک را به ترتیب به میزان ۹۶،۹۲، ۸۳، ۷۸ درصد دارد. روغن ارگانو برای مقابله با ویروس ها، عفونت ها و تب مورد استفاده قرار می گیرد. محققان معتقدند که روغن ارگانو برای درمان ۲۵ نوع باکتری مختلف از جمله باکتری هایی که نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم شده اند و همچنین باکتری های عامل عفونت های روده ای، عفونت های مجاری ادراری، تب تیفوئید (حصبه)، وبا، زخم ها و عفونت های پوستی مفید هستند. قدرت ضدویروسی این گیاه برای مقابله با آنفلوآنزا، سرماخوردگی، سرخک و اوریون از شهرت خوبی برخوردار است.

سرکه سیب: دارای خواص آنتی بیوتیکی، ضد قارچی و ضد عفونی کننده است و می تواند به جلوگیری از سرطان نیز کمک کند. این نوع سرکه همچنین می تواند باعث کاهش سوزش سر دل، کاهش وزن و کاهش کلسترول شود. علاوه بر این، از سرکه سیب می توان به عنوان استریل کننده و ضد عفونی کننده به صورت موضعی استفاده کرد.

عسل: یکی از منابع طبیعی آنتی بیوتیک ها است و برای درمان زخم ها و پیشگیری از عفونت ها توصیه می شود. مهم است که هنگام خرید عسل، از نوع خام، غیر پاستوریزه و در واقع ارگانیک آن را خریداری کنید. عسل های تصفیه شده بسیاری از مزایای بهداشتی خود را از دست می دهند. توجه داشته باشید که عسل می تواند همچنین مانع شکلات گوارشی و سرماخوردگی شود و گلودرد را نیز تسکین دهد.

سیر: آلیسین موجود در آن از بدن در برابر انگل ها، باکتری ها و عفونت ها محافظت می کند. در روزهای سرد سال، سیر را به صورت خام هر روز به رژیم غذایی تان بیفزایید.

هسته گریپ فروت: عصاره هسته گریپ فروت یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به صورت قطره یا کپسول عرضه شده است. این ماده سرشار از فلاوونوئیدها است و یکی از بهترین درمان های طبیعی التهاب های دستگاه گوارشی محسوب می شود.

عصاره زنجبیل: خواص آنتی بیوتیکی و ضد باکتریایی دارد. از عصاره زنجبیل در درمان سرماخوردگی، تهوع، آسم، تورم و دردهای معده استفاده می شود.

منبع:collective-evolution

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha