دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 255453

یکی از متداول‌ترین هشدارهایی که در تحقیقات تغذیه‌ای به آن اشاره می‌شود خطر مصرف گوشت فرآوری شده برای سلامتی است.

مضرات گوشت فرآوری شده برای سلامتی

سلامت نیوز: یکی از متداول‌ترین هشدارهایی که در تحقیقات تغذیه‌ای به آن اشاره می‌شود خطر مصرف گوشت فرآوری شده برای سلامتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرطان یکی از شناخته شده ترین خطراتی است که می‌تواند از مصرف گوشت فرآوری شده ناشی شود.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) پس از بررسی و ارزیابی نتایج مطالعات متعدد و یافته‌های بدست آمده از مطالعه روی نمونه‌های حیوانی، گوشت فرآوری شده را در گروه مواد غذایی سرطان‌زا برای انسان قرار داد.

بنابر اعلام آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، شواهد کافی وجود دارد که حاکی از تاثیر مصرف گوشت فرآوری شده بر خطر ابتلا به سرطان روده است. همچنین، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف این ماده خوراکی موجب ابتلا به سرطان معده می‌شود.

علاوه بر این، انواع دیگری از سرطان وجود دارند که می‌توانند با مصرف این نوع گوشت مرتبط باشند. به تازگی مطالعه‌ای انجام گرفته که نشان می‌دهد رابطه قوی بین مصرف گوشت فرآوری شده و خطر ابتلا به سرطان پستان وجود دارد.

همچنین جدا از ارتباط مصرف گوشت فرآوری شده با خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا نیز می‌تواند از پیامدهای مصرف این نوع ماده غذایی باشد. در سال ۲۰۱۴ میلادی مطالعه‌ای روی ۴۴ هزار زن انجام گرفت که مشخص شد بین مصرف گوشت قرمز فرآوری شده و فشار خون بالا ارتباط وجود دارد.

به گزارش مدیکال دیلی، در مجموع، بسیاری از پزشکان تغذیه به افراد توصیه می‌کنند مصرف گوشت فرآوری شده را به حداقل برسانند. همچنین درصورتیکه مصرف گوشت جزئی از رژیم غذایی فرد است، لازم است گوشت تازه جایگزین گوشت فرآوری شده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha