رئیس گروه پزشکان دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران هزینه بازتوانی جراحی قلب و عروق بیمه شدگان را بر اساس راهنماهای بالینی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌کند.

چگونگی پرداخت هزینه‌های فیزیوتراپی از سوی سازمان بیمه سلامت

سلامت نیوز:رئیس گروه پزشکان دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران هزینه بازتوانی جراحی قلب و عروق بیمه شدگان را بر اساس راهنماهای بالینی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر مهناز اخگر گفت: پرداخت هزینه‌های فیزیوتراپی و درمان بیماران نیازمند بر اساس کتاب ارزش نسبی خدمات، مراقبتهای سلامت و تعرفه‌های مصوب هیات وزیران که به صورت سالانه به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ می‌شود،  صورت می‌پذیرد.

رئیس گروه پزشکان دفتر خدمات تخصصی این سازمان اظهار داشت: تمامی هزینه های خدمات فیزیوتراپی بیمه شدگان در بخش بستری و سرپایی با توجه به مراجعه بیمه شده به مراکز دولتی و خصوصی براساس تعرفه های موجود در کتاب ارزش نسبی پرداخت می شود و این سازمان در صدد است تا بتواند مشکلات موجود در خدمات فیزیوتراپی بیماران را با رایزنی های مختلف برطرف کند.

اخگر با اشاره به خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی در تعهد سازمان های بیمه‌گر اذعان داشت: سازمان های بیمه گر پایه خدماتی را تحت پوشش قرار می دهند که انجمن های فیزیوتراپی آن را تایید کرده است؛ همچنین در این زمینه نظرات متخصصین بیمار نیز اخذ گردیده تا براساس نیاز خدمت موردنظر ارائه شود.

وی راهنماهای بالینی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در این خصوص بسیار حائز اهمیت تلقی کرد و متذکر شد: پرداخت هزینه های فیزیوتراپی بیماران توسط سازمان بیمه سلامت ایران براساس کتاب ارزش نسبی و راهنماهای بالینی ابلاغی از سوی وزارتخانه صورت می پذیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی همچنین تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران هزینه بازتوانی جراحی قلب و عروق بیمه شدگان را بر اساس راهنماهای بالینی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می کند.

رئیس گروه پزشکان دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران یادآور شد: این سازمان، فیزیوتراپی تمامی اندام‌ها و قفسه سینه را تحت پوشش بیمه ای قرارداده و در پرداخت هزینه های درمانی آن نیز بر اساس قوانین موجود هیچ مشکلی نخواهد داشت.

اخگر در پایان گفت: خدمات پایه فیزیوتراپی و بخشی از خدمات توانبخشی در حال حاضر تحت پوشش این سازمان قراردارد و در این زمینه به بیمه شدگان نیازمند درمان ارائه خدمت می‌شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha