یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 255853

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: با ابلاغ وزارت بهداشت قند نوشابه ها تا 10 درصد کاهش یافته است و مقرر شده پس از اقدامات کارشناسی، قند نوشابه ها از این میزان فعلی نیز کمتر شود.

قند نوشابه ها کم می شود

سلامت نیوز: مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: با ابلاغ وزارت بهداشت قند نوشابه ها تا 10 درصد کاهش یافته است و مقرر شده پس از اقدامات کارشناسی، قند نوشابه ها از این میزان فعلی نیز کمتر شود.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، وحید مفید روز یکشنبه  افزود: کاهش قند نوشابه ها به بررسی های کارشناسانه و فنی نیاز دارد تا در فرمولاسیون نوشابه ها تغییری ایجاد نشود.
وی یادآور شد: اجرای برنامه های کاهش قند، نمک و روغن از سیاست های سازمان غذا و دارو درباره محصولات غذایی است؛ به طور مثال در حال حاضر نمک نانها تا 30 درصد کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در مورد کاهش ایزومر ترانس در روغن های خوراکی نیز به سمت حد صفر در حال حرکت هستیم و میزان ایزومر ترانس بسیاری از مواد غذایی به کمتر از دو درصد کاهش پیدا کرده است.

*چراغ راهنما تقریبا روی تمام مواد غذایی نصب شد
مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: چراغ راهنمای تغذیه تقریبا روی تمام مواد غذایی نصب شده است و نشان می دهد تا چه حد از مواد مخاطره آمیز یا مواد در حد غیرمعمول در یک محصول برای مصرف کننده وجود دارد.
مفید افزود: نمی توان گفت که هر محصولی که قند، نمک و روغن دارد، مشکل دار است بلکه برای میزان هر کدام از این مواد، حد و حدودی مشخص شده است.
وی اضافه کرد: اگر این مواد در محصولات غذایی بیش از حد معمول باشند با رنگ قرمز، در حد متوسط (بینابین) با رنگ نارنجی و زرد و در حد مطلوب با رنگ سبز مشخص شده اند.


مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: چراغ راهنمای تغذیه ای در حال حاضر تقریبا روی تمام محصولات غذایی نصب شده و اکنون نوبت مصرف کننده ها است که باید بین محصولات انتخاب کنند.
مفید گفت: البته ممکن است محصولی باشد که چراغ راهنما نداشته باشد و هنگامی که چاپ های جدید آماده شود بلافاصله روی این محصولات الصاق می شوند.
وی افزود: متاسفانه ممکن است در برخی مواقع با کمبودهای تغذیه ای رو به رو شویم که ناشی از تغذیه نامناسب است و از سوی دیگر نیز با بیش خوری های نمک، شکر و روغن مواجه هستیم که به دیابت، چاقی و بیماری های قلبی و عروقی منجر می شود.


از 21 تا 27 مهر به نام هفته غذا با شعار «رفتار ما آینده ما را می سازد، تلاش برای دنیای بدون گرسنه تا سال 2030» نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha