دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 255923

دبیر اجرایی انجمن گوارش و کبد ایران با اشاره به شیوع ۳۰ درصدی رفلاکس گفت:درمان‌های گیاهی در این زمینه را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم و داروهای مناسب برای کنترل این بیماری موجود است.

رژیم غذایی برای درمان رفلاکس

سلامت نیوز:دبیر اجرایی انجمن گوارش و کبد ایران با اشاره به شیوع ۳۰ درصدی رفلاکس گفت:درمان‌های گیاهی در این زمینه را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم و داروهای مناسب برای کنترل این بیماری موجود است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمدمهدی میرناصری   در مورد بیماری رفلاکس گفت: این بیماری شیوع آن بالا است که علت آن سبک زندگی ناسالم است.

دبیر اجرایی انجمن گوارش و کبد ایران بیان داشت: تغذیه سالم و دور ماندن از اضطراب می‌تواند در درمان این بیماری مؤثر باشد، بنابراین مصرف نکردن فست‌فودها در پیشگیری و درمان این بیماری حائز اهمیت است.

وی‌ ادامه داد: بیماری‌هایی همچون نارسایی مری و وجود اسید معده زیاد نیز می‌تواند منجر به رفلاکس شود که به‌طورکلی این بیماری پیچیده است و تشخیص و پیگیری آن نیاز به بررسی فوق تخصص گوارش دارد.

دبیر اجرایی انجمن گوارش و کبد ایران اضافه کرد: شیوع رفلاکس حدود ۳۰ درصد است و این بیماری در میان زنان و مردان تقریباً نسبتی مشابه دارد.

میرناصری بیان داشت: آرام غذا خوردن وخوب جویدن آن، غذا نخوردن قبل از خواب، به پهلوی چپ خوابیدن، ادانس جویدن و هنگام خواب سر را بالاتر از بدن قرار دادن می تواند در بهبود رفلاکس بسیار موثر باشد.

میرناصری گفت: درمان‌های گیاهی در این زمینه را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم و داروهای مناسب برای کنترل این بیماری وجود دارد درحالی‌که درمان‌های گیاهی دوز و اثرات و چگونگی آن مشخص نیست بنابراین آن را توصیه نمی‌کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha