جانشین فرمانده ناجا گفت: در ۹ ماه اخیر یک‌هزار و ۲۴۱ باند قاچاق را متلاشی و بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر را کشف کردیم.

کشف بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر در ۹ ماه گذشته

سلامت نیوز: جانشین فرمانده ناجا گفت: در ۹ ماه اخیر یک‌هزار و ۲۴۱ باند قاچاق را متلاشی و بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر را کشف کردیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در همایش بررسی ابعاد مختلف تولید و انحراف پیش‌سازهای مواد مخدر اعم از روش‌های شناسایی و راه‌های مقابله با آن که با حضور سفرا، کاردارها و دیپلمات‌های کشورهای خارجی برگزار شد، اظهار کرد: افتخار داریم که امروز میزبان نمایندگان سیاسی و فعالان کشورهای مختلف در حوزه مواد مخدر هستیم؛ سازمان سیکا (سازمان کمیته بین‌المللی توزیع مواد مخدر) با هدف ایجاد سازوکاری مناسب جهت گفتگو میان کشورهای آسیایی در حوزه مواد مخدر شکل گرفت و در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد که فعالیت‌های ما به این میزان افزایش یابد و امروز بعد از گذشت دو دهه از ایجاد این نهاد اتفاقات مهم سیاسی و امنیتی و اجتماعی رخ داده است.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش کردیم برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های مختلف ارائه شود. گردهمایی امروز نیز با همین جهت و برای تبادل اطلاعات در زمینه ابعاد مختلف تولید و روش‌های شناسایی و راه‌های مقابله با آن برگزار شده است و امیدواریم نتایج خوبی نیز داشته باشد.

جانشین فرمانده ناجا افزود: افزایش ۷۸ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان در سال گذشته و تولید ۱۰ هزار تن مواد افیونی موضوع مهمی است که نگرانی را برای جوامع به‌وجود آورده است؛ ابعاد مختلف این موضوع را باید مورد بررسی قرار دهیم و غفلت از موضوع تولید مواد، زمینه لازم را برای جولان قاچاقچیان در سطوح داخلی و بین‌المللی فراهم می‌سازد. بر این اساس تجهیز زیرساخت‌های فنی و تلاش مضاعف در ایجاد همکاری از موضوعات قابل توجهی است که دربردارنده نتایج مؤثر در ابعاد مختلف در زمینه مواد مخدر خواهد بود.

مؤمنی گفت: نقش فضای سایبری نیز در این ارتباط مهم است و امروزه بخش قابل ملاحظه‌ای از فرآیند شکل‌گیری مواد در این فضا بروز می‌کند؛ ازاین‌رو باید با ایجاد سازوکاری مناسب جلوی اقدامات افراد سودجو در این فضا را بگیریم.

وی گفت: ایران به‌عنوان عضو کنوانسیون‌های بین‌المللی سازمان ملل و در مشارکت با هیأت بین‌المللی کنترل مواد با هدف انطباق با تعهدات بین‌المللی برای مقابله با تولید و توزیع مواد تلاش می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ایجاد کمیته ملی پیش‌سازها را با هدف دقت و کنترل در نقل و انتقالات مواد پیگیری می‌کند. در ایران فرآیند واردات و صادرات پیش‌سازها تحت نظارت دقیق کمیته ملی پیش‌سازها انجام می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود محموله‌ها به‌صورت قانونی استفاده شود و به مسیر خلاف انحراف پیدا نکند.

مؤمنی ادامه داد: این سازمان کاهش عرضه برنامه‌های کنترلی خود را جهت مقابله با انتقال مواد در شرق کشور دنبال می‌کند و مبادی ورودی و خروجی را تقویت کرده و ظرفیت‌های کمی و کیفی نیروی انسانی را نیز تقویت نموده و در این راه در ۹ ماه اخیر دستگاه‌های ما موفق شدند با اجرای هزار عملیات، تعداد یک‌هزار و ۲۴۱ باند قاچاق را متلاشی و ۹۹ کارگاه را منهدم و بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر شامل ۳۲ تن هروئین و تعداد ۵۴۳ قبضه سلاح را کشف کند.

وی ادامه داد: ایران ۳ هزار و ۸۹۰ شهید و ۱۲ هزار مجروح و جانباز در راه مقابله با مواد مخدر تقدیم کرده و امیدواریم با تلاش و همکاری همه کشورها روزبه‌روز در بحث مقابله با مواد مخدر پیشرفت داشته باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha