دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 255946

وقتی واژه التهاب مغزی را می شنوید، ممکن است تصور کنید که مغز دچار تورم شده است. اما باید این نکته را بدانید که التهاب مغز در سطح میکروسکوپیک است.

غذاهایی که التهاب مغز را کاهش می دهند

سلامت نیوز:وقتی واژه التهاب مغزی را می شنوید، ممکن است تصور کنید که مغز دچار تورم شده است. اما باید این نکته را بدانید که التهاب مغز در سطح میکروسکوپیک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت، التهاب مزمن بر کل بدن از جمله مغز تاثیر می گذارد. از آنجا که مغز بسیار ظریف و حساس است، التهاب جزئی می تواند منجر به مشکلات جدی سلامت از جمله افسردگی، آلزایمر، اضطراب و ... شود. خبر خوب اینن است که التهاب مغزی غیر قابل کنترل نیست. شما می توانید با تغییر در رژیم غذایی خود، مغز را سالم نگه دارید. قبل از این که غذاهای ضد التهابی را به رژیم تان اضافه کنید، اطمینان داشته باشید که مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده و روغن های گیاهی را کاهش داده اید زیرا این گزینه ها باعث افزایش التهاب مغزی می شوند:

شکلات تیره: این نوع شکلات حاوی مقادیر بالایی کاکائو است. کاکائو از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها غنی است. این مواد التهاب را در بدن کاهش می دهند. تحقیقات نشان می دهند که شکلات تیره حاوی 70 درصد کاکائو و 30 درصد شکر است و باعث کاهش التهاب و استرس می شود.

قهوه و چای: مصرف متوسط قهوه با افزایش طول عمر ارتباط دارد. قهوه و چای حاوی کافئین هستند که خود عامل کاهش التهاب مغز است و خطر ابتلا به بیماری های شناختی مرتبط با سن از جمله دمانس را کاهش می دهد.

جینگو بیلوبا: یک داروی گیاهی است که گردش خون را در کل بدن بهبود می بخشد و فرایند خون رسانی به مغز را نیز افزایش می دهد. این فرایند با کاهش التهاب مغز همراه است. قبل از مصرف این داروی گیاهی با پزشک خود باید مشورت کنید. کپسول یا قرص این داروی گیاهی را در دهان گذاشته و با یک لیوان پر از آب ببلعید. برای تاثیر بهتر این مکمل و در شرایطی که معده حساسی دارید، شربت، چای یا فرم تزریقی این دارو توصیه می شود. شما می توانید همراه غذا یا بدون غذا آن را بخورید.

چای سبز: دارای ماده فعال اپی گالوکاتچین گالات است که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کند. مطالعات نشان داده که این ماده با التهاب مغزی ناشی از مصرف چربی های ناسالم مبارزه می کند. البته محققان هشدار می دهند که چای سبز براب بدن یا مغز شما اکسیر جادویی نیست و شما برای کاهش التهاب مغز نیاز به حذف غذاهای فراوری شده از رژیم تان دارید.

ذغال اخته و گردو: هردو ماده غذایی با التهاب مغز مبارزه می کنند. آنها حاوی آنتی اکسیدان هایی برای مهار رادیکال های آزاد در بدن هستند.

زردچوبه: حاوی کورکومین است؛ ماده ای که مزایای بیشماری برای مغز دارد. کاهش سطح کورکومین در بدن باعث التهاب مغز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha