رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه برای بیماران مبتلا به آرتروز شدید باید تعویض مفصل زانو انجام گیرد، گفت: امروز تا حدی پروتز مفصل کمبود دارد و احتمالا طی روزهای آتی این مشکل برطرف می‌شود.

کمبود پروتز مفصل در کشور/نیاز به جراحی در بیماران گرفتار آرتروز شدید

سلامت نیوز: رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه برای بیماران مبتلا به آرتروز شدید باید تعویض مفصل زانو انجام گیرد، گفت: امروز تا حدی پروتز مفصل کمبود دارد و احتمالا طی روزهای آتی این مشکل برطرف می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، محمد رازی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با گلایه برخی از مردم به نبود پروتز مفصل زانو، اظهار داشت: امروز تا حدی پروتز مفصل کمبود است و ممکن است طی روزهای آتی این مشکل برطرف شود چرا که در شرکت‌ها در حال گرفتن ارز هستند.

وی افزود: لوازم پزشکی به صورت مستقیم جزء تحریم‌ها نبوده ولی تحریم سبب سخت شدن فرآیند اداری می‌شود و زمانی که شرکت‌ها نتوانند پولی بفرستند غیرمستقیم دریافت دارو و تجهیزات به مشکل برخواهند خورد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه تعویض مفصل زانو یکی از جراحی‌های شایع به شمار می‌رود، گفت: آرتروز شدید می‌توانند سبب کاهش فعالیت و عدم کارایی فرد شود لذا باید تعویض مفصل زانو برای‌ بیمار انجام گیرد.البته ما آمار دقیق از این عمل نداریم ولی وزارت بهداشت بر اساس آمار فروش پروتزها می‌تواند میزان این جراحی را اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha