سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

افراد باید به آنچه به عنوان هویت ملی مطرح می‌شود، افتخار کنند. در حالی که هم اکنون این اعتبار از دست رفته است. در کشور شاهد اتفاقات نامناسب هستیم.

سلامت نیوز:افراد باید به آنچه به عنوان هویت ملی مطرح می‌شود، افتخار کنند. در حالی که هم اکنون این اعتبار از دست رفته است. در کشور شاهد اتفاقات نامناسب هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،در این میان گروهی هم منتظر هستند که از این فرصت سوء استفاده کرده و دیگران را به این شکل بی‌هویت کنند. آنها در این وضعیت به دنبال منافع هستند. این مقوله را می‌توان تحت آسیب‌های نو پدید مورد بررسی قرار داد. به بیان دیگر برخی از افراد با توجه به نیازهای مردم به دنبال سوء استفاده از شرایط هستند. در حالی که بروز نارسایی‌های اقتصادی برای بسیاری از افراد درآمدزایی به دنبال دارد.

مشکل اینجاست که فرصت برای سوء استفاده کنندگان فراهم است. وقتی کنترل ویژه‌ای برای مهار آسیب‌ها نباشد، از طریق سایت‌ها می‌توان مسیرهای سرمایه گذاری را پیدا کرد. برای مثال با بررسی مراحل نام نویسی در سایت یکی از شرکت‌های خودروساز اتفاقات فراوان برای سودجویی بروز کرد. با این تفاسیر گروهی به اشکال مختلف در پی سوء استفاده از موقعیت‌های مردم هستند. وقتی قوانین مناسب اعمال نشود، طبیعتا زمینه سودجویی نیز برای افراد مختلف بروز می‌کند. اینکه در کشور هویت افراد مورد خرید و فروش قرار بگیرد را می‌تواند به دلیل نیاز افراد در جامعه مورد بررسی قرار داد. این مساله را می‌توان از این حیث مورد بررسی قرار داد که تامین معاش در کشور ما دشوار شده است.

برخی از افراد از راه‌های مختلف به دنبال تامین نیازهایشان هستند. بر اساس گزارش های منتشر شده از ناجا میزان خفت گیری، قاپ زنی و... در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. مردم هم درگیر مسائل اقتصادی هستند و همین امر باعث بروز و تشدید افسردگی و بی حوصلگی می‌شود. برای مثال برخی از افراد نیز در این شرایط زندگی خود را می‌بازند. این در حالی است که مسئولان امر قرار بود، میزان حقوق و دستمزد افراد را در جامعه با توجه به نوسانات بازار در ماه‌های اخیر افزایش دهند. هر چند تاکنون اقدامی در این باره انجام نشده است.

در این وضعیت انتظار می‌رود تا وعده‌ و وعیدها را از بین ببرد. یک پوششی از وعده‌ها در کشور وجود دارد که اغلب آنها نیز محقق نمی‌شود. از سوی دیگر شاهد وعده‌هایی بدون پاسخگویی هستیم. در حالی که هیچ فردی خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌داند. مسئولان کشور از وضعیت اقتصادی و خالی شدن سفره‌های مردم با خبر هستند. انتظار می‌رود که برابر این وضعیت اقدامات مناسب انجام شود. حدود 60 درصد جمعیت کشور در تامین معاش با مشکلات متعدد مواجه هستند. 40 درصد بقیه نیز بیش از حد مصرف کننده هستند.

این افراد زندگی‌های لاکچری دارند. این افراد از راه‌های غیر مولد به دنبال ایجاد زندگی‌های لاکچری هستند. از سوی دیگر نیز شاهد پولشویی‌ها به اشکال مختلف هستیم. طبقه فقیر جامعه نیز تا حدی می‌تواند این شرایط را تحمل کند. این قشر تحت انواع فشارهاست و همین مساله آنها را به سمت آسیب‌ها سوق می‌دهد. برای مثال اغلب افراد در قشر فقیر و حاشیه شهرها درگیر مسائلی همچون توزیع، حمل و نقل مواد مخدر و بدهکاری‌ها می‌شوند. این وضعیت جامعه را به سمت ناامنی سوق می‌دهد. انتظار می‌رود تا مشکلات در اسرع وقت مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد. در ضمن وجود مشکلات فقط در زمینه مسائل اقتصادی ختم نمی‌شود، بلکه نارسایی شامل تمامی حوزه‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha