چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 256152

مطالعات جدید محققان دانشگاه نبراسکا در آمریکا نشان می دهد رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 که در روغن ماهی وجود دارد،‌ در مهار رشد و گسترش سلول های سرطان سینه نقش دارند.

روغن ماهی رشد سلول های سرطان سینه را مهار می کند

سلامت نیوز: مطالعات جدید محققان دانشگاه نبراسکا در آمریکا نشان می دهد رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 که در روغن ماهی وجود دارد،‌ در مهار رشد و گسترش سلول های سرطان سینه نقش دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، این مطالعه که در فاز حیوانی انجام شده نشان می دهد اسیدهای چرب نقش مهمی درتوقف رشد سلول های تومور دارند و از گسترش و متاستاز آن به اندام های دیگر جلوگیری می کنند.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،این مطالعه به این معنا نیست که رژیم غذایی حاوی امگا 3 از ایجاد تومور های سرطان سینه جلوگیری می کند؛ بلکه نشان می دهد اسیدهای چرب امگا 3 از سیستم ایمنی بدن حمایت کرده و نقش ضد التهابی دارند. التهاب به رشد سریع تومور و گسترش آن کمک می کند.


بر اساس آمار از هر هشت زن یک نفر به سرطان سینه مبتلا می شود و از هر 30 زن مبتلا یک نفر جان خود را از دست می دهد.
به رشد کنترل نشده سلول های پوشش داخلی مجرای شیری یا لوبول، سرطان سینه گفته می شود. هر سینه از 15 تا 20 بخش به نام لوب تشکیل شده که به صورت خوشه ای در کنار هم قرار دارند. لوب ها مجموعه ای از غدد شیری هستند. هر لوب از بخش های کوچکتری به نام لوبول تشکیل شده است. سرطانی که از لوبول آغاز شود، سرطان لوبولار نامیده می شود. سرطان سینه در زنان شایع تر است، گرچه احتمال ابتلای مردان نیز به سرطان سینه وجود دارد.
انواع ماهی، خاویار، روغن زیتون، حبوبات، تخم مرغ، ریحان، اسفناج، گردو، میگو، گل گلم، ماهی آزاد، ساردین، دانه سویا و کلم بروکلی حاوی مقادیر بالای امگا 3 هستند، محققان مکمل های امگا 3 را نیز تایید کرده اند.
نتایج این مطالعه در نشریه Clinical & Experimental Metastasis منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha