پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 256184

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، یک میلیون و ۶۱۰هزار زایمان طبیعی رایگان در سراسر کشور انجام شده و آمار سزارین به میزان 5/6درصد کاهش یافته است.

انجام ۶/۱میلیون زایمان طبیعی رایگان

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، یک میلیون و ۶۱۰هزار زایمان طبیعی رایگان در سراسر کشور انجام شده و آمار سزارین به میزان 5/6درصد کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،قاسم جان بابایی افزود: ارتقای سلامت جامعه و فراهم کردن زیر ساخت‌های مناسب برای برخورداری از جامعه‌ای پر نشاط و سالم امری ضروری بوده که رسیدن به اهداف توسعه رشد انسانی در گرو آن است. او تاکیدکرد: امروزه نظام‌های سلامت دنیا برنامه خود را بر پایه سلامت خانواده بنا نهاده‌اند. زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند.

آنها به عنوان پایه‌های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، نقش ویژه‌ای در رشد و پیشرفت جامعه دارند، زیرا نه تنها مسئول سلامت خود هستند، بلکه بیشترین مراقبت‌ها را برای سلامت و بهداشت خانواده نیز انجام می‌دهند. به گزارش مهر، او افزود: با اجرای برنامه طرح تحول سلامت، در راستای سیاست‌های جمعیتی، یک میلیون و 610هزار و 372زایمان طبیعی رایگان در سراسر کشور انجام شده است. همچنین سزارین به میزان 5/6درصد و سزارین بار اول نیز به میزان پنج درصد طی اجرای این برنامه کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha