محققان با بررسی مصرف مکمل های معدنی و ورزش در موش ها دریافتند تغذیه بیش از ورزش بر تراکم استخوان و استحکام آنها تاثیر دارد.

تاثیر تغذیه بر استحکام استخوان ها بیش از ورزش است

سلامت نیوز:محققان با بررسی مصرف مکمل های معدنی و ورزش در موش ها دریافتند تغذیه بیش از ورزش بر تراکم استخوان و استحکام آنها تاثیر دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محققان همچنین دریافتند حتی بعد از توقف فعالیت های ورزشی، موش ها مادامیکه رژیم غذایی غنی از مواد معدنی مصرف می کردند استحکام استخوان هایشان همچنان باقی مانده بود.

«دیوید کوهن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه میشیگان، در این باره می گوید: «مصرف بلندمدت تر رژیم غذایی مملو از مواد معدنی نه تنها منجر به افزایش تراکم و استحکام استخوان ها می شود، بلکه توانایی حفظ سلامت استخوان ها را تا مدت ها بعد هم حفظ می کند.»

دومین یافته مهم این است که رژیم غذایی به تنهایی، و بدون ورزش، بر استحکام استخوان ها تاثیر دارد.

کوهن در ادامه می افزاید: «داده ها نشان می دهد مصرف بلندمدت رژیم غذایی سرشار از مواد معدنی می تواند در پیشگیری از نابودی استخوان ها و استحکام شان با افزایش سن مفید باشد، حتی اگر فرد ورزش نکرده باشد.»

در حالیکه در اکثر مطالعات تاثیرات افزایش مصرف کلسیم بررسی شده است، در این مطالعه، افزایش مصرف کلسیم و فسفر بررسی شد و فواید هر دو هم مشخص شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha