مصرف فست فودها ریسک افسردگی را افزایش می دهد

سلامت نیوز: به گفته محققان، بین رژیم غذایی و افسردگی رابطه قوی ای وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه جیمز کوک استرالیا دریافتند رژیم غذایی بد نظیر مصرف فست فود می تواند فرد را در معرض ریسک بالا ابتلا به افسردگی قرار دهد.

محققان به بررسی ارتباط بین افسردگی و رژیم غذایی در مردم جزیره تورس استریت که دسترسی به فست فود داشتند و مردم جزیره دورافتاده تری که در آنجا فست فود وجود نداشت، پرداختند.

تیم محققان از حدود ۱۰۰ نفر از هر دو جزیره در مورد رژیم غذایی شان سوال کردند، آنها را از لحاظ افسردگی مورد معاینه قرار دادند و نمونه خون شان را گرفتند.

محققان دریافتند افراد ساکن در جزیره دورافتاده که هیچ فست فودی در آنجا وجود نداشت عمدتا غذاهای دریایی بیشتر مصرف می کردند و در مجموع نسبت به مردم جزیره دیگر، مصرف غذای فسا فودی کمتری داشتند.

محققان دریافتند ۱۹ نفر از این افراد دچار علائم متوسط تا حاد افسردگی بودند که ۱۶ نفر از جزیره دارای دسترسی به فست فود و تنها ۳ نفر از جزیره دورافتاده بودند.

محققان همچنین دریافتند میزان اسیدچرب مرتبط با افسردگی در افراد ساکن در جزیره دارای قابلیت دسترسی به فست فود به مراتب بیشتر بود. همچنین میزان اسیدچرب مرتبط به محافظت در مقابل افسردگی در افراد ساکن در جزیره دورافتاده بیشتر بود.

همچنین به گفته محققان، رژیم های غذایی غربی فعلی مملو از اسیدچرب مرتبط با افسردگی موسوم به n-۶ PUFA و تقریبا فاقد اسیدچرب مقابله کننده با افسردگی موسوم به n-۳ LCPUFA هستند.

نتایج این یافته ها نشان می دهد رژیم غذایی دارای تاثیر بلندمدتی بر ریسک افسردگی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha