مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، گفت: لازمه پرداخت وجه توسط مراکز درمانی، اصیل بودن کالا و تامین آن از مسیر قانونی است به نحوی که سیستم‌های مالی امکان پرداخت وجه برای محصولات تجهیزات پزشکی غیراصیل را ندارند.

محصولات و تجهیزات بی کیفیت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده اند

سلامت نیوز: مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، گفت: لازمه پرداخت وجه توسط مراکز درمانی، اصیل بودن کالا و تامین آن از مسیر قانونی است به نحوی که سیستم‌های مالی امکان پرداخت وجه برای محصولات تجهیزات پزشکی غیراصیل را ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، رضا مسائلی، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درخصوص اینکه گفته می‌شود بیمارستان‌ها به دنبال محصولات و تجهیزات پزشکی بی کیفیت هستند، گفت: از اساس این ادعای درستی نیست به دلیل اینکه در حوزه سلامت، تجهیزات پزشکی و دارویی موجود در بازار، تحت نظارت و کنترل وزارت بهداشت است و بررسی کیفی می‌شوند.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، تاکید کرد: محصولات بی کیفیت اساسا در بازار وجود ندارند مگر اینکه به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده باشند. همچنین لازمه پرداخت وجه توسط مراکز درمانی، اصیل بودن کالا و تامین آن از مسیر قانونی است به نحوی که سیستم‌های مالی امکان پرداخت وجه برای محصولات تجهیزات پزشکی غیراصیل را ندارند و این ادعا که بیمارستان‌ها به دنبال محصولات و تجهیزات پزشکی بی کیفیت هستند، مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

مسائلی در پایان تصریح کرد: هیچ کدام از بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و نهاد‌های عمومی غیردولتی مجاز نیستند وسیله یا تجهیزات پزشکی فاقد کیفیت را خریداری کنند و بیمارستان‌های دولتی نیز مکلف هستند تجهیزاتی که در سامانه imed اعلام و قیمت گذاری شده را خریداری کنند، لذا هموطنانمان مطمئن باشند تجهیزاتی که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود با کیفیت و استاندارد است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha