رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران گفت: برگزاری یا لغو آزمون صلاحیت حرفه‌ای با نظر شورای عالی صلاحیت حرفه‌ای باید انجام شود.

اما و اگرهای برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران گفت: برگزاری یا لغو آزمون صلاحیت حرفه‌ای با نظر شورای عالی صلاحیت حرفه‌ای باید انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان ، دکتراصغر دالوندی‌ در خصوص آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران اظهار کرد: قرار است جلسه ای راجع به تصمیم گیری درباره آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با حضور معاونت پرستاری وزارت بهداشت و شورای عالی صلاحیت حرفه‌ای تشکیل شود.

وی گفت: در این بین هر اتفاقی که قرار است بیفتد‌ باید در شورای عالی صلاحیت حرفه‌ای پرستاران طرح شده و به تصویب برسد، سازمان نظام پرستاری‌ خواهان برگزاری این آزمون است.

رئیس سازمان نظام پرستاری ایران گفت: سازمان نظام پرستاری از نظر حقوقی عضو شورای عالی صلاحیت حرفه‌ای محسوب می‌شود و تمامی اعضای این شورا تعریف شده هستند،‌از این رو هر تصمیمی در خصوص برگزاری یا لغو آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید در این شورا و از نظر فنی بر روی این مسائل کار کارشناسی انجام شود.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری برنامه‌هایی مختلف برای آموزش پرستاران در نظر گرفته است تا کیفیت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به وسیله همکاران افزایش پیدا کند.

درصد پایین نسبت پرستار به جمعیت در ایران

رئیس سازمان نظام پرستاری ایران، اظهار کرد: در مناطق محروم ضریب نسبت پرستار به تخت از درصد پایینی‌ برخوردار است،‌ضریبی که در مناطق محروم به نیم و در مناطق متوسط 8 دهم است.

دالوندی تأکید کرد: کلینیک‌های ویژه پرستاری برای کمک بیشتر به پزشکان و ارائه خدمات بهداشتی درمانی راه‌اندازی می‌شود،‌در واقع مراقبت‌های بیمارستانی و هوم‌کر به نوعی کلینیک‌ ویژه پرستاری محسوب می‌شود.

توسعه کلینیک های تخصصی ویژه پرستاری

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های سازمان نظام پرستاری توسعه و گسترش کلینیک‌های تخصصی است تا همکاران پرستار ما در حوزه‌های مختلف مانند زخم، سوختگی‌ به مردم و مراجعان خدمات بهداشتی درمانی ارائه دهند.

رئیس سازمان نظام پرستاری ایران تأکید کرد: در کلینیک‌های ویژه تخصصی مشاوره‌های دارویی و روان‌شناسی به بیماران و مراجعان داده می‌شود و پرستاران در رشته‌های تخصصی در کلینیک‌های مختلف مشغول به فعالیت می‌شوند و در این زمینه آموزش لازم به پرستار در جهت ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha