دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 256475

اسیدهای چرب امگا ۳ نوعی چربی سالم و ضروری هستند که از مزایای سلامتی زیادی برخوردارند. ماهی چرب یک منبع غذایی رژیمی عالی امگا ۳ است. مردم همچنین می توانند میزان مصرف توصیه شده امگا ۳ را با خوردن غذاهای گیاهی، از جمله سبزیجات، آجیل و دانه های روغنی برآورده کنند.

بهترین منابع امگا ۳

سلامت نیوز: اسیدهای چرب امگا ۳ نوعی چربی سالم و ضروری هستند که از مزایای سلامتی زیادی برخوردارند. ماهی چرب یک منبع غذایی رژیمی عالی امگا ۳ است. مردم همچنین می توانند میزان مصرف توصیه شده امگا ۳ را با خوردن غذاهای گیاهی، از جمله سبزیجات، آجیل و دانه های روغنی برآورده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، ماهی چرب دارای دو نوع اسید چرب امگا ۳ است. انواع ماهی های خال مخالی، ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، صدف ها، ماهی ساردین و میگو منابع مهم اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

– جلبک دریایی، نوری، اسپریولینا و کلرلا، انواع مختلفی از جلبک هایی هستند که بسیاری از مردم برای بهرمندی از مزایای سلامتی آنها را می خورند. جلبک دریایی منبع مهمی از امگا ۳ برای افرادی است که رژیم غذایی گیاهخواری دارند.

-دانه چیا یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا ۳ است. آنها همچنین دارای فیبر و پروتئین هستند.

-دانه های کنفی دارای بسیاری از مواد مغذی از جمله پروتئین منیزیم آهن روی هستند که برای قلب، هضم و پوست مفید هستند.

-دانه های کتان نیز غنی از مواد مغذی از جمله فیبر پروتئین منیزیم و منگنز هستند که برای کاهش فشار خون و سلامت قلبی مفید هستند.

-گردو منبع خوبی از چربی های سالم از جمله اسیدهای چرب امگا ۳ است.

-لوبیا قرمز یکی از پر مصرف ترین لوبیاهاست که دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است.

-روغن سویا نیز یک منبع خوب از ریبوفلاوین منیزیم پتاسیم فولات  ویتامین k است.

اسیدهای چرب امگا ۳ جزء حیاتی رژیم غذایی هستند زیرا می توانند باعث بهبود التهاب ها و حفظ سلامت بدن شوند. علاوه بر افزایش مصرف امگا ۳، باید میزان مصرف مواد غذایی با امگا ۶ را محدود کرد. غذاهایی که معمولا حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ هستند شامل غذاهای فرآوری شده، آجیل، دانه و گوشت است.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha