سلامت نیوز : رییس مركز توسعه شبكه و ارتقا سلامت وزارت بهداشت از برگزاری جشن تكمیل شبكه تا پایان سال مالی عمرانی 89 خبر داد.

دكتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان تكمیل خانه‌های بهداشت شبكه كشور گفت: تكمیل خانه‌های بهداشت یكی از آرزوهای اساسی شبكه بهداشت است كه منابع زیادی لازم دارد.

وی گفت: برای تكمیل شبكه بهداشت كشور باید بیش از یكهزار خانه بهداشت ‌ساخته می‌شد. بر این اساس اوایل سال جاری وزیر بهداشت در اقدامی شجاعانه طی مصوبه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشكی را موظف كردند كه 5/2 درصد درآمد اختصاصی خود را برای ساخت خانه‌های بهداشت اختصاص دهند.

شریعتی افزود: به این ترتیب دانشگاه‌های علوم پزشكی در این زمینه فعال شدند و با استفاده از منابع در اختیار خود با كمك استانداری‌ها به این سمت حركت كردند. فعالیت دانشگاه‌ها در این زمینه رصد می‌شود.

وی از ساخت یكهزار خانه بهداشت خبر داد و گفت: در این راستا بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشكی جشن تكمیل شبكه خود را برگزار كردند و دیگر دانشگاه‌ها به دلیل برخی موارد و از جمله سردی هوا موفق به ساخت خانه‌های بهداشت مورد نیاز خود نشدند.

شریعتی ادامه داد: در مجموع روسای این دانشگاه‌ها نیز در جلسات هیات امنا قول دادند كه تا پایان سال مالی عمرانی دانشگاه‌ها كه معمولا دو تا سه ماه پس از آغاز سال شمسی است، تمام خانه‌های بهداشت خود را بسازند. در این زمینه قراردادها را بسته‌اند و مشغولند. این نوید را می‌دهم ضمن آن كه یكهزار خانه بهداشت ساخته شده، دیگر خانه‌های بهداشت مورد نیاز به زودی ساخته و شبكه كشور تكمیل می‌شود.

گفتنی است، پیش از این برگزاری جشن تكمیل شبكه قبل از پایان سال 89 عنوان شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha