سطح کراتینین می تواند در نتیجه استفاده از داروهای خاص و یا شرایط پزشکی مانند دیابت، فشار خون بالا، و یا بیماری تیروئید افزایش یابد.

راه حل های خانگی برای کاهش سطح کراتینین خون!

سلامت نیوز:سطح کراتینین می تواند در نتیجه استفاده از داروهای خاص و یا شرایط پزشکی مانند دیابت، فشار خون بالا، و یا بیماری تیروئید افزایش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت،کراتینین، یک ماده شیمیایی و دفعی است که هنگام استفاده از ماهیچه ها تولید و توسط کلیه ها دفع می شود. جریان خون شما کراتینین را به کلیه ها منتقل می کند. اما اگر کلیه های شما عملکرد درستی نداشته باشند، سطح کراتینین خون افزایش می یابد و می تواند منجر به اورمی شود؛ یک اختلال تهدید کننده زندگی.

بهترین راه برای کاهش سطح کراتینین این است که علت اصلی آن را درمان کنید. برخی از تغییرات در شیوه زندگی به کاهش سطح کراتینین کمک می کنند. در مورد انتخاب 6 روش طبیعی برای کاهش سطح کراتینین، با پزشک خود مشورت کنید:

مصرف بیشتر فیبر: اگرچه تحقیقات بیشتری برای تعیین اثر فیبر رژیم غذایی بر میزان کراتینین لازم است، اما مطالعات نشان داده که میزان کراتینین در افراد مبتلا به نارسایی کلیوی مزمن که میزان بیشتری فیبر مصرف می کنند، کاهش چشمگیری داشته است. فیبر را می توان از طریق مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات وارد رژیم غذایی کرد.

تعادل مصرف مایعات: از دست دادن آب بدن خود عاملی برای افزایش سطح کراتینین است. شما باید در مورد میزان مصرف آب و مایعات دیگر در طی روز، و بهترین زمان برای نوشیدن آنها با پزشک تان مشورت کنید.

کاهش مصرف فراورده های لبنی: فرآورده‌های لبنی به خصوص شیر و انواع پنیر را کمتر بخورید زیرا این مواد غذایی از منابع پروتئین هستند و خوردنشان می ‌تواند سطح کراتینین اوره را افزایش دهد.

اجتناب از ورزش های بسیار شدید: ورزش بیش از حد و متابولیسم عضلانی عاملی برای افزایش سطح کراتینین است. در مورد میزان و نوع ورزش با پزشک خود صحبت کنید. پیاده روی و ورزش هایی از قبیل یوگا را جایگزین ورزش های بسیار سنگین کنید.

اجتناب از مکمل های حاوی کراتینین: کراتینین یک ترکیب طبیعی ساخته شده در کبد شما است که به عضلات برای تبدیل به انرژی استفاده می شود. علاوه بر فرم طبیعی کراتینین در بدن، مکمل های آن به شکل خوراکی موجود هستند و برخی از ورزشکاران از این مکمل ها برای کمک به افزایش عملکرد ورزشی استفاده می کنند. اگر مایل به کاهش کراتینین هستید، این مکمل ها را مصرف نکنید چون هنوز در مورد ایمنی این مکمل ها تحقیقات بسیار محدودی انجام شده است.

کاهش مصرف پروتئین: تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقادیر زیاد پروتئین سطح کراتینین را حداقل به طور موقت افزایش می دهد. گوشت قرمز در این میان یکی از مقصران است. گرما و پخت و گز باعث ایجاد کراتین در گوشت و تولید کراتینین می شود. افرادی که دارای رژیم های غذایی با مقادیر زیاد گوشت و سایر منابع پروتئینی هستند، ممکن است نسبت به گیاه خواران از سطح کراتینین بالاتری برخوردار باشند.

منبع:healthline

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha