سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 256589

بر اساس مطالعه ای جدید، سطح پروتئین خاصی در سلول های سرطانی پستان وجود دارد که از تومور اولیه فرار می کنند و به استخوان ها مهاجرت می کنند، و همین امرمی تواند نشانگر عود این سرطان باشد. فرایند تشکیل تومورهای ثانویه دور از محل اولیه متاستاز نامیده می شود و مسئول اکثریت مرگ و میر ناشی از سرطان است.

نشانه های عود کردن سرطان پستان

سلامت نیوز: بر اساس مطالعه ای جدید، سطح پروتئین خاصی در سلول های سرطانی پستان وجود دارد که از تومور اولیه فرار می کنند و به استخوان ها مهاجرت می کنند، و همین امرمی تواند نشانگر عود این سرطان باشد. فرایند تشکیل تومورهای ثانویه دور از محل اولیه متاستاز نامیده می شود و مسئول اکثریت مرگ و میر ناشی از سرطان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، استخوان یک محل مشترک برای مهاجرت و یا متاستاز سلول در سرطان پستان است. این سلولها همچنین به عنوان سلول های تومور منتشر شده شناخته می شوند. دانشمندان در حال حاضر می دانند که حضور سلول های تومور منتشر شده در مغز استخوان به این معنی است که یک نوع تهاجمی از سرطان می تواند توسعه یابد. با این حال، این موضوع در همه موارد اتفاق نمی افتد. اگر سطح پروتئین NR2F1بالا باشد، سلول ها در حالت خواب و بدون فعالیت باقی می مانند، اگر کم باشد، آنها فعال می شوند و به تومورهای کشنده تری تبدیل می شوند. محققان یادآور می شوند که آزمایش های اخیر نشان داده اند که NR2F1 “نقش کلیدی در سیگنالینگ خوابیدن سلول های سرطانی بازی می کنند.

متاستاز و NR2F1 در مغز استخوان یک فرآیند پیچیده اند که سبب انتشار سلول های تومور می شوند. محققان سطح پروتئین NR2F1 را در نمونه های مغز استخوان از ۸۶ فرد مبتلا به سرطان پستان مورد آزمایش قرار دادند که نتایج مثبتی برای انتشار سلول های تومور داشتند. آنها دریافتند در کسانی که پروتئین NR2F1کم یا فاقد آن هستند سلول های تومور در مغز استخوان منتشر می شوند و به احتمال زیاد زمان بقا کمتری دارند. با این حال، افرادی که سطح بالای پروتئین NR2F1 را در سلول های تومور منتشر شده در مغز استخوان خود دارند به مدت طولانی تری زنده می مانند.

منبع: www.medicalnewstoday.com


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha