سلامت نیوز : یک متخصص پوست در کرمانشاه تاکید دارد: اگزومای پوستی می‌تواند از پیامدهای استفاده از جواهرات بدلی باشد.

دکتر حسین کاووسی، در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار كرد: اگزوما که یک بیماری التهابی پوستی است، با خارش و قرمزی پوست همراه است که منشاء آن می‌تواند عوامل درونی یا بیرونی باشد.

وی با بیان اینكه اگزوما با منشاء درونی بیشتر مختص کودکان است که با قرمزی گونه‌ها همراه است، گفت: اما اگزوما با منشاء بیرونی به چند دسته تقسیم می‌شود، در یک نوع اگزوما، خشکی و قرمزی صورت و خارش میان ابروها معمول است، در نوع دوم که اگزومای عصبی است، خارش در یک نقطه متمرکز می شود.

دکتر کاووسی اگزومای دست را متداول‌ترین نوع اگزوما با منشاء بیرونی عنوان کرد كه تماس با مواد شوینده اصلی ترین عامل بروز آن است.

وی همچنین حساسیت پوستی نسبت به سیمان و ایجاد اگزومای پوستی ناشی از تماس با این ماده را در این گروه قرار داد و استفاده بانوان از جواهرات بدلی را نیز عامل دیگری جهت ابتلا به اگزوما معرفی کرد.

دکتر کاووسی در خاتمه بر استعمال مواد و کرم‌های مرطوب کننده و چرب کننده، پمادهای موضعی کورتونی خفیف، داروهای ضدخارش، شامپوهای ضدشوره، برطرف کردن مشکلات عصبی، پرهیز از تماس مستقیم با مواد شوینده و تعویض شغل و استفاده از دستکش را مهمترین راه‌های پیشگیری و درمان اگزوما عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha