سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در ایران، حدود 6 درصد مردان سالمند، تنها زندگی می‌کنند؛ در حالی که این میزان در مورد زنان به 21 درصد می‌رسد.

۲۱ درصد زنان سالمند تنها زندگی می‌کنند

سلامت نیوز:سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در ایران، حدود 6 درصد مردان سالمند، تنها زندگی می‌کنند؛ در حالی که این میزان در مورد زنان به 21 درصد می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،انوشیروان محسنی بندپی در آیین پایانی «همایش منطقه‌ای آسیا- اقیانوسیه؛ نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی» افزود: تا سال 2030 میلادی به طور تقریبی 13 درصد جمعیت کشور سالمند می‌شوند که این میزان در سال 2050 میلادی به 31 درصد می‌رسد. وی اضافه کرد: یکی از نقش‌هایی که دولت می‌تواند ایفا کند توسعه بنیاد فرزانگان برای انجام مراقبت‌ها از سالمندان در منازل است.

محسنی بندپی تاکید کرد باید شرایطی برای نگهداری از سالمندان در کانون خانواده فراهم شود، همانگونه که برنامه‌ای برای نگهداری معلولان در خانواده‌ها وجود دارد.

وی افزود: همه کشورها با روند افزایش جمعیت سالمندی روبرویند. در ایران رشد جمعیت 1.2 درصد و این رقم برای جمعیت سالمندی 8/3درصد است.

این مسئول ادامه داد: برای ایجاد محیط دوستدار سالمندان، راهکارهای حمل و نقل و مراقبت طولانی برنامه ریزی شده است اما خانواده و اجتماع باید به دولت کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha