نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال ادغام وزارت بهداشت با وزارت علوم، آسیب جدی به بخش درمان بیمارستان‌های تحت تکلف وزارت بهداشت وارد خواهد شد.

بیمارستان‌های دولتی آسیب جدی در بخش درمان می‌بینند

عوض حیدرپور امروز در گفت و گو با خبرنگار  سلامت نیوز  در اصفهان اظهار داشت: در صورتی که بخش آموزش وزارت بهداشت به وزارت علوم واگذار شود شاهد عقب‌گرد کامل  و صد در صد به سمت تاریکی و ظلمات در بحث آموزش پزشکی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مخالف جدی ادغام دو وزاتخانه هستم ، بیان داشت: اگر چه به ظاهر وزیر بهداشت و  وزیرعلوم مخالف ادغام دو وزارتخانه هستند اما این در حالی که در عمل پیگیری این موضوع هستند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شواری اسلامی تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال 64 تاکنون از وزارت علوم به طور کامل تفکیک شد که در حال حاضر برخی از تنگ نظری‌های موجود در وزارت علوم و بعضی از  کج‌اندیشی‌ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئله ادغام دو وزارتخانه را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی ایران، شاهد انقلاب فرهنگی و علمی  در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بودیم که با ادغام این دو وزارتخانه به طور یقین در پذیرش دانشجویان پزشکی دچار مشکل مجدد می‌شویم.

حیدرپور افزود: مسئولان وزارت علوم در قبل از سال 64 به علت آگاه نبودن به اطلاعات پزشکی با تنگ نظری سبب رکود پزشکی شدند و این در حالی که با ادغام  دو وزارتخانه شاهد این رکود خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی، وزارت بهداشت از موفق‌ترین وازتخانه محسوب می‌شود به صورتی که با یک انقلاب جدی در حوزه سلامت روبرو بودیم که یک ادعای صحیح و درستی است و تنها عامل موفقیت، تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

ادغام دو وزارتخانه بهداشت و علوم یک سیر قهقرایی به دنبال دارد

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه  با اشاره به اینکه مسئله ادغام دو وزارتخانه منتفی شده و در حال حاضر مطرح نیست، اظهار داشت: با ادغام دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وزارت علوم یک سیر قهقرایی به دنبال دارد.

حسین حسنی با اشاره به اینکه مخالف ادغام دو وزارتخانه بهداشت و وزارت علوم هستم چون با یک عقب‌گرد چندین ساله روبرو هستیم، ادامه داد: در حال حاضر وزارت علوم در زمینه آموزش جایگاه مناسب  ندارد و با واگذاری بخش آموزش وزارت بهداشت به وزارت علوم قطعا آسیب‌های جدی در حوزه آموزش پزشکی شاهد خواهیم بود.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha