دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 257048

محققان حوزه سرطان دانشگاه جورج تاون آمریکا در حین مطالعات پروتئینی را کشف کردند که یک تنظیم کننده قدرتمند سوخت و ساز است و در مدت 18 روز منجر به کاهش قابل توجه وزن چربی موش های آزمایشگاهی شده است.

درمان چاقی با کشف یک پروتئین جدید

سلامت نیوز: محققان حوزه سرطان دانشگاه جورج تاون آمریکا در حین مطالعات پروتئینی را کشف کردند که یک تنظیم کننده قدرتمند سوخت و ساز است و در مدت 18 روز منجر به کاهش قابل توجه وزن چربی موش های آزمایشگاهی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این پروتئین FGFBP3 نام دارد و بیان آن در بدن موش های چاق، منجر به کاهش قابل توجه وزن چربی آنان شده است. این مطالعه نشان می دهد این پروتئین مانند یک داروی طبیعی در مدت 18 روز، ‌قادر به کاهش یک سوم چربی موش های چاق شده است.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،ادامه مطالعات نشان می دهد این پروتئین قادر به کاهش چربی کبد و کاهش قند خون موش ها بوده است و هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد.
محققان معتقدند این دستاورد جدید می تواند درمان بیماری های متابولیک از جمله دیابت نوع 2، کبد چرب و چاقی را دگرگون کند؛ ولی در مراحل ابتدایی نیازمند بررسی و تحقیق بیشتر است.


در حال حاضر بیش از 650 میلیون نفر در سراسر جهان به چاقی مبتلا هستند. چاقی محرک سندرم متابولیک است که اغلب مقاومت نسبت به انسولین، ‌عدم تحمل گلوکز و افزایش فشار خون و چربی را به همراه دارد.
نتایج این مطالعه در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha