سازمان برنامه و بودجه موظف شد برای حمایت از گروه های کم درآمد جامعه و تامین بسته های حمایتی، در قالب واریز به حساب سرپرست خانوار از طریق حساب های بانکی متصل به یارانه های نقدی اقدام کند.

واریز مبلغ سبد حمایت غذایی به حساب یارانه افراد

سلامت نیوز: سازمان برنامه و بودجه موظف شد برای حمایت از گروه های کم درآمد جامعه و تامین بسته های حمایتی، در قالب واریز به حساب سرپرست خانوار از طریق حساب های بانکی متصل به یارانه های نقدی اقدام کند.

به زودی نیمی از ایرانیان سبد حمایتی خود را ازطریق حساب های بانکی متصل به یارانه نقدی دریافت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، روز گذشته محمدشریعتمداری،وزیر کار درباره بسته حمایتی دولت گفت: در اولین فرصت ممکن نیمی از جمعیت ایران از آن بهره‌مند می‌شوند. اطلاعات لازم برای توزیع بسته حمایتی احصا شده است. تاکنون اطلاعات بخشی از افراد تحت پوشش بهزیستی و کارمندان مشمول شناسایی شده است.

سازمان برنامه و بودجه موظف شد برای حمایت از گروه های کم درآمد جامعه و تامین بسته های حمایتی، در قالب واریز به حساب سرپرست خانوار از طریق حساب های بانکی متصل به یارانه های نقدی اقدام کند.

بر اساس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است تا سقف مبلغ 90 هزار میلیارد ریال از منابع موضوع بند4 را صرف اجرای این تصویب نامه و مازاد بر سقف یاد شده را صرف حمایت از تولید، اشتغال و قراردادهای پیمانکاران کند.

متن کامل ابلاغیه طرح حمایت غذایی به شرح زیر است.

ماده 1- سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است به منظور حمایت از گروه های کم درامد جامعه و تأمین بسته های حمایتی برای گروه های زیر در قالب واریز به حساب سرپرست خانوار از طریق حساب های بانکی متصل به یارانه های نقدی اقدام کند:

ماده1- سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است به منظور حمایت از گروه های کم درآمد جامعه و تأمین بسته های حمایتی برای گروه های زیر در قالب واریز به حساب سرپرست خانوار از طریق حساب های بانکی متصل به یارانه های نقدی اقدام کند:

الف- خانوارهای تحت پوشش و پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور.

ب-خانوارهای تحت پوش بنیاد شهید و امور ایثارگران.

پ- خانوارهای با درآمد ماهانه کمتر از سی میلیون ریال در گروهای کارگران ساختمانی، قالی بافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش فرمایان، رانندگان بین شهری و درون شهری، زنبورداران، کارگران باربر،شاغلین کسب و کارهای خانگی، کارگران کارگاه های متفرقه، عشایر و روستاییان، بازنشستگان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و سایر گروه های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می شوند.

ت- سایر خانوارهای کم درآمد با درآمد ماهانه کمتر از سی میلیون ریال که درخواست آنها پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور پذیرفته می شود.

تبصره- وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از اطلاعات در اختیار از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به درخواست کتبی اشخاص موضوع بند(ت) ماده (1) این تصویب نامه پس از اجازه آنها به دسترسی وزارتخانه مذکور به حساب های بانکی مربوط رسیدگی کند.

ماده 2- دستگاه های اجرایی از جمله دستگاه های موضوع آیین نامه اجرایی تبصره(14) ماده واحده قانون بودجه سال 1397 کل کشور موظف به ارایه اطلاعات مورد نیاز وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی می باشند.

ماده 3- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ونهادهای حمایتی موظفند اعتبار تخصیصی راب بر اساس بعد خانوار تنظیم و پرداخت نمایند.

ماده 4- منابع مالی مورد نیاز این تصویب نامه از محل ما به التفاوت تسعیر قیمت خوراک کارخانه های پتروشیمی و پلایشگاه ها نسبت به متوسط نرخ سامانه نیما و تغییر قیمت گاز مصرفی کارخانه های فولاد تأمین می گردد.

وزارت نفت موظف است با تحویل خوراک کارخانه های پتروشیمی و سوخت کارخانه های فولاد، مابه التفاوت قیمت را دریافت و به حساب ویژه ای نزد خزانه داری کل کشور که به نام سازمان هدفمندسازی یارانه ها افتتاح می شود، واریز کند.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است متناسب با اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبار مربوط به اجرای این تصویب نامه را برای تأمین بسته های حمایتی به حساب ذی نفعان واریزکند.

ماده 5- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است تا سقف مبلغ نور هزار میلیارد(90.000.000.000 ) ریال (9هزار میلیارد تومان)از منابع موضوع بند(4) را صرف اجرای این تصویب نامه نماید و مازاد بر سقف یاد شده را صرف حمایت از تولید، اشتغال و قراردادهای پیمانکاران کند.

ماده 6- اعتبار واریزی موضوع این تصویب نامه برای همه اشخاص و خانوار صرفاً برای خرید کالای سبد حمایتی مصوب کارگروه متشکل از وزارتخانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی، صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی قابل استفادهاست.

ماده 7- دستورالعمل اجرایی این تصویب نامه در ک ارگروهی با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه های تعاون،کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نفت، امور اقتاصدی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ می شود.

ماده 8- مسئولیت حسن اجرای این تصویب نامه برعهده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha