گروهی از داوطلبان رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که همچنان نسبت به وضعیت خود معترض هستند ، امروز (شنبه ) به دو گروه تقسیم شدند، عده ای در مقابل مجلس شورای اسلامی و گروه دیگر در محل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند .

دو تجمع اعتراضی داوطلبان رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد

سلامت نیوز:  گروهی از داوطلبان رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که همچنان نسبت به وضعیت خود معترض هستند ، امروز (شنبه ) به دو گروه تقسیم شدند، عده ای در مقابل مجلس شورای اسلامی و گروه دیگر در محل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند .


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، داوطلبان معترض در مقابل مجلس در این تجمع که تعداد آنها همچنان در حال افزایش است، از نمایندگان مجلس رسیدگی به وضعیت تحصیلی خود را خواستار شدند ، از نظر آنها اقدام اخیر دانشگاه آزاد در ثبت نام و لغو آن تخلف محسوب شده و بایستی از طریق نمایندگان ملت پیگیری شود.


دانشگاه ازاد اسلامی هفته گذشته در اطلاعیه ای به آن دسته از داوطلبانی که ثبت نام آنها را «کان لم یکن » محسوب کرده بود ، اعلام کرد می توانند براساس جدول منتشره در روی سایت این دانشگاه نسبت به انتخاب رشته مجدد اقدام کنند .
اما داوطلبان معترض که گروهی از آنها در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع کرده اند می گویند ، دانشگاه در اعلام انتخاب رشته مجدد آنها بازهم تخلف انجام داده و تنها عده محدودی را بدون در نظر گرفتن تراز آزمون سراسری پذیرفته است.
آنها می گویند : « با تخلفات و بی عدالتی های دانشگاه آزاد آسیب های روحی و مالی بسیاری به داوطلبان و خانواده این افراد وارد شده که دانشگاه آزاد باید پاسخگوی آنها باشد، علاوه بر تحمل فشارهای روانی و متحمل شدن شهریه، هزینه رفت و آمد و سکونت در شهر پذیرفته شده برای آنها گران تمام شده است و نمی توانند درمقابل این تخلفات سکوت کنند. »


یکی از این داوطلبان که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا گفت: پس از اعلام نتایج نهایی و مشاهده کارنامه سایر دوستان در گروه های مجازی متوجه شدیم دانشگاه بدون رعایت عدالت تنها عده محدودی را پذیرفته است.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد در شهریور ماه گذشته برخلاف مجوز وزارت علوم در خصوص افزایش ظرفیت عمل کرد. مدارک ثبت نام و انتخاب واحد 4 هزار دانشجو نشان دهنده تخلف این دانشگاه است بنابراین با بی اعتمادی کامل نسبت به عملکرد و وعده های دانشگاه از نمایندگان مردم خواستار رسیدگی به حق پایمال شده خود هستیم.
ع ، ف یکی دیگر از این داوطلبان معترض است که در اعلام نتایج تکمیل ظرفیت 11 آبان ماه برای قبولی در دانشگاه آزاد در کارنامه اش مردود محسوب شده است. وی که هم اکنون در مقابل مجلس شورای اسلامی حضور دارد ، به خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت : تا 23 مهر ماه گذشته در کلاس های درس دانشگاه شرکت می کردم اما از همان روز آموزش دانشگاه ثبت نام را منتفی دانست و اعلام کرد باید انصراف بدهم.
وی افزود: با توجه به مسئله سربازی برای دانشجویان پسر، فرصتی برای شرکت در کنکور سراسری سال آینده را ندارم، در چند روز گذشته بارها با پیامک به شماره همراه نمایندگان مجلس رسیدگی به مشکلم را خواستار شده ام، بسیاری دیگر از داوطلبان این موضوع را با دادستان منطقه 5 تهران هم در میان گذاشته اند.


داوطلب دیگری با تراز 9481 که او نیز هم اکنون در مقابل مجلس حضور دارد ، به خبرنگار ایرنا درباره انتخاب رشته مجدد دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه تخلف روی تخلف انجام داده، آخرین ترازی که این دانشگاه در مهرماه ثبت نام کرده تراز 9600 و در کارنامه اعلام نتایج مجدد 9515 از سوی دانشگاه اعلام شده است، پس چگونه من مردود شده ام؟


وی ادامه داد: با وجود اینکه بارها در صدا و سیما اعلام شد که مشکل دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد حل شده اما این گونه نیست. دوندگی های ما باعث افزایش ظرفیت واحدهای بروجرد، کازرون، دامغان، تنکابن و آمل بود که باز هم به نفع دانشگاه آزاد و ضرر سایر داوطلبان شد.
این داوطلب افزود: اگر هر کدام از واحدهایی که افزایش ظرفیت آنها اعلام شد ، فقط به 20 نفر اختصاص می داد، حداقل 100 نفر سامان پیدا می کردند اما دانشگاه آزاد پیگیر مشکلات این افراد نبود.


یکی دیگر از این داوطلبان که حاضر به معرفی خود نشد ، به خبرنگار ایرنا مستقر در روبری ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد گفت: به علت اختلالات سایت دانشگاه آزاد در انتخاب رشته مجدد موفق به انجام روند این کار نشدم ، در 11 مهرماه دانشگاه آزاد طی تماس و ارسال یک پیامک اعلام کرد در این دانشگاه پذیرفته شده ام، پس از مراجعه به واحد قبولی و تکمیل فرم شماره 15 در تاریخ 15 مهرماه متحمل پرداخت شهریه و انجام انتخاب واحد شدم.
وی ادامه داد: پس از اخذ خوابگاه دانشجویی و حضور در کلاس های درس در تاریخ 23 مهرماه با وجود داشتن کارت دانشجویی ثبت نام من لغو شد .
این دانشجو افزود: در حال حاضر خواسته ما تثبیت دانشجو در کلاس های درس است چرا که ما خطایی انجام نداده ایم و مطابق بخشنامه خود سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به صورت قطعی ثبت نام کرده ایم.
تعدادی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا ضمن اعتراض نسبت به وضعیت خود عنوان کردند : با وجودی که دانشگاه آزاد اعلام کرده آذرماه نسبت به ثبت نام جمعی از ما اقدام می کند اما با توجه به اتفاقات رخ داده توسط دانشگاه ما هیچ اعتمادی به وعده های داده شده نداریم .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha