تردد بیش از 2 میلیون نفر ایرانی فقط در ایام اربعین نیاز به بازنگری سریع و بدون فوت وقت دولت جمهوری اسلامی ایران در تامین ایمنی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور عراق را می طلبد.

جاده ایمن از عوامل موثر بر سلامت شهروندان ایرانی در سفر اربعین

سلامت نیوز - دکتر حسن جان فدا : تردد بیش از 2 میلیون نفر ایرانی فقط در ایام اربعین نیاز به بازنگری سریع و بدون فوت وقت دولت جمهوری اسلامی ایران در تامین ایمنی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور عراق را می طلبد.

به گزارش سلامت نیوز آمار رسمی نشان می دهد نزدیک به 98% از زائرین عتبات عالیات در اربعین امسال از طریق جاده به این سفر معنوی مشرف شده اند و اما فوت 11نفر در حادثه برخورد مینی بوس ون با اتوبوس شرکت واحد در جاده کوت به جسان( در جنوب عراق) که با مجروح شدن 19 نفر نیز همراه بود نقش معاونت حقوقی ریاست محترم جمهور که بر اساس نص صریح قانون اساسی، التزام به تحقق حقوق شهروندی را پررنگتر می کند تا ضرورت جدی تر به ایمنی جاده های در مسیر سفر زائرین ایرانی به عتبات عالیات مورد توجه سیاستگزاران باشد.

توجه به زیر ساختهای مرتبط با گردشگری از جمله جاده ایمن از حقوق اولیه گردشگران در دنیاست که توسط کشور مقصد گردشگر بایستی تامین گردد.

بنابراین معاونت محترم حقوقی ریاست محترم جمهور باید نسبت به تامین ایمنی جاده های مسیر زوار ایرانی بخصوص جاده های جنوب عراق ( گذرگاههای شلمچه، چزابه و مهران) به نجف و کربلا همت ویژه گمارند تا امنیت زائرین در این جاده ها که متاسفانه ایمنی پایینی دارد تانین و از کشته و مجروح و معلول شدن آنها پیشگیری شود.



*دکترای تخصصی مدیریت بهداشت و درمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha