معاون بهداشت و درمان مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: از ابتدای فعالیت درمانگاه های مرکز پزشکی حج در مکه مکرمه،تا کنون 12 هزار معاینه عمومی و تخصصی زائرانی ایرانی توسط پزشکان این مرکز صورت گرفته است.

سلامت نیوز :معاون بهداشت و درمان مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: از ابتدای فعالیت درمانگاه های مرکز پزشکی حج در مکه مکرمه،تا کنون 12 هزار معاینه عمومی و تخصصی زائرانی ایرانی توسط پزشکان این مرکز صورت گرفته است.
به گزارش مهر، امین رضا طباطبایی اظهار داشت: حدود چهار هزار و 500 مورد خدمات پرستاری نیز به زایران ایرانی دوره جدید عمره در درمانگاه های مکه ارایه شده است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: حدود 56 نفر از بیماران به بیمارستان های عربستان سعودی در مکه انتقال یافته است و 201 بیمار دیالیزی نیز در بیمارستانهای این شهر، دیالیز شده اند.

وی اظهار داشت: در این مدت، 45 مورد بازدید بهداشتی از هتل های محل استقرار زایران ایرانی و آشپزخانه ها صورت گرفته و نتایج این بازدیدها در قالب گزارش های کارشناسان به ستاد حج و زیارت مستقر در مکه منتقل شده است.

معاون بهداشت و درمان مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون بیمار اعزامی به ایران وجود نداشته است، افزود: سرماخوردگی و گرفتاری های تنفسی، علت اصلی مراجعه زایران ایرانی به درمانگاه های این مرکز در مکه است.

طباطبایی از استقرار 16 درمانگاه در مدینه و مکه به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به زایران ایرانی در عمره امسال خبر داد و افزود: از این تعداد، شش درمانگاه در مدینه و 10 درمانگاه در مکه استقرار دارند.

طبق اعلام قبلی سازمان حج و زیارت، 800 هزار زایر ایرانی در دوره جدید عمره مفرده عازم سرزمین وحی می شوند که تاکنون بیش از 82 هزار نفر از این زائران اعزام شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha