چهارشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 25780
سلامت نیوز : معمولا درایام نوروز و در هنگام سفر های نوروزی مصرف سبزی ها كه از گروه های غذای اصلی هستند ، كمتر می شود.

دكتر زهرا عبداللهی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ سبزی ها به علت داشتن ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، و فیبرها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت نوع 2 و چاقی دارند.

وی افزود: سبزی ها به دلیل داشتن فیبر باعث افزایش حرکات روده می شوند و بدین ترتیب از یبوست جلوگیری كرده همچنین فیبرها با کاهش فشار درون روده ، از بیماری هایی چون هموروئید و دیورتیکولوز جلوگیری می کنند.

دكتر عبداللهی با اشاره به این كه میوه ها و سبزی ها نقش محافظتی مهمی در ابتلا به سرطان کولون و رکتوم دارند،‌ تصریح كرد:‌ در ایام نوروز مصرف غذاهای چرب و سرخ شده معمولا درمیهمانی ها مصرف می شوند كه با مصرف سبزی ها و سالاد  میزان جذب چربی غذا كاهش پیدا می كند.

به گفته وی، املاح معدنی مانند كلسیم ، منیزیوم ، فسفر ، آهن ، روی  و سلنیوم از جمله مواد معدنی بسیار ارزشمندی است كه در سبزیجات یافت می ‌شوند و تأثیر زیادی بر سلامت افراد دارند.

معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه تصریح كرد:‌ درطول سفر های نوروزی كه معمولا سبزی وسالاد سالم ممكن است در دسترس نباشد می توان از گوجه فرنگی و خیار دركنار غذاها استفاده كرد.

وی همچنین به هموطنان توصیه كرد: در ایام نوروز برای جلوگیری از افزایش وزن و چاقی مصرف روزانه 4-3 واحد از گروه سبزی ها را فراموش نكنند زیرا می توانند از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری كنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha