یک فعال و مددکار اجتماعی با بیان نکات مهم و کلیدی در برخورد با کودکان کار، رفتار بد و خشونت‌آمیز را عاملی مهم در تخریب شخصیت و هویت آنها دانست.

به کودکان کار غذا دهید/تأثیر بد برخورد خشن با این کودکان

سلامت نیوز: یک فعال و مددکار اجتماعی با بیان نکات مهم و کلیدی در برخورد با کودکان کار، رفتار بد و خشونت‌آمیز را عاملی مهم در تخریب شخصیت و هویت آنها دانست.

به گزارش سلامت نیوز، ‌سمیرا مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: بیشتر کودکان کار توسط ‌خانواده‌هایشان روزانه ‌اجاره داده می‌شوند و پولی به آنها می‌دهند. فروش چیزهایی که دست آنهاست باعث نمی‌شود آنها زودتر به خانه فرستاده شوند،، چرا که به محض تمام شدن یک بسته مثلا چسب، بسته‌ای دیگر به او خواهند داد تا بفروشد.

وی ادامه داد: کودکان کار را نادیده نگیرید و بی‌اعتنا نباشید چرا که باعث می‌شود کودک دستفروش با تنفر از اجتماع رشد کند، صبور باشید و توضیح دهید که آن وسیله را لازم ندارید و خشونت به خرج ندهید چرا که کودک روزی بزرگ خواهد شد و این خشونت را به جامعه بازخواهد گرداند.

مهدوی بیان کرد: برایشان دلسوزی بیهوده نکنید، اگر کاری از دستتان برنمی‌آید بی‌خود کودک را گیج نکنید و سوال بیهوده از آنها نپرسید که مجبور شود دروغ بگوید. آنها خانواده دارند اما مجبورند دروغ بگویند.

این مددکار اجتماعی با پاسخ به اینکه چطور باید با کودکان کار برخورد کنیم؟ تصریح کرد: اغلب این کودکان سوءتغذیه دارند، بنابراین برایشان خوراکی‌های مقوی بخرید و مطمئن شوید که آن را می‌خورند؛ به عنوان مثال بسته کوچک شیر یا موز، ساندویچ گوشت، نارنگی و یا پرتقال به آنها بدهید که باعث شود بدنشان در این سرما مقاومت بیشتری داشته باشد و مریض نشوند.

وی ادامه داد: به آنها لباس ندهید چرا که احتمالا از آنها می‌گیرند و وادارشان می‌کنند با لباس کم در خیابان بمانند تا حس دلسوزی مردم را جلب کنند.

این فعال اجتماعی تأکید کرد: اجازه ندهید این کودکان از شما گدایی کنند، اگر ‌التماس می‌کنند، توضیح دهید که باید جنس‌شان را ببینید تا بدانید که آیا آن‌را لازم دارید یا خیر؟ یادتان باشد که شما مددکار اجتماعی نیستید و در آن لحظه کاری هم از دستتان برنمی‌آید، پس صبور باشید و سعی کنید مثل یک انسان محترم با کودک برخورد کنید.

مهدوی در پایان از تأثیر بد استفاده از خشونت در برخورد با این کودکان گفت و اظهار کرد: این کودکان چیزی غیر از فحش و کلمات زشت و جمله‌هایی که مناسب سن‌شان نیست، نمی‌شنوند، پس با آنها با احترام برخورد کنید تا همیشه در ذهنشان بماند که اجتماع دشمن آنها نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha