فلفل قرمز علاوه بر اینکه طعم دهنده خوبی برای غذا محسوب می شود دارای خواص زیادی است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

خواص باور نکردنی فلفل قرمز از درمان میگرن تا تقویت بدن

سلامت نیوز: فلفل قرمز علاوه بر اینکه طعم دهنده خوبی برای غذا محسوب می شود دارای خواص زیادی است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، شاید باور کردنی نباشد اما فلفل قرمز تند دارای خواص زیادی است که برخی از آنها را حتی تاکنون نشنیده اید، در ادامه به چند مورد از خواص فلفل تند اشاره می شود.


بهبود میگرن با فلفل قرمز


فلفل قرمز را به سمت بینی خود اسپری می کنید؟ مطمئنا این کار باعث سوزش و خارش بینی می شود، اما می تواند درد میگرن را نیز متوقف کند. فلفل قرمز حاوی ماده شیمیایی به نام کپسایسین capsaicin است که در بخش نگهدارنده دانه های فلفل وجود دارد. این ماده می تواند عصب های سه گانه مغز را بی حس کند؛ عصب های سه گانه بخشی است که میگرن و سایر سردردهای شدید شروع می شوند.

در تحقیقی که در این زمینه انجام شد، از هر 10 نفر مبتلا به سردردهای تنشی، خوشه ای و سایر سردردها، 7 نفر با این روش شاهد تسکین درد خود بودند.


فلفل قرمز باعث طول عمر می شود

با مصرف کمی فلفل قرمز طول عمر بیشتری خواهید داشت. بررسی وسیعی که در این زمینه انجام شد نشان داد بزرگسالانی که به مدت 20 سال هر ماه حداقل یک فلفل قرمز تازه یا خشک شده را می خورند، احتمال مرگ آنها به میزان 13 درصد کاهش پیدا می کند.

محققان در مورد علت این تاثیر فلفل قرمز بر طول عمر مطمئن نیستند، اما احتمال می دهند این ویژگی مربوط می شود به ارزش های غذایی فلفل قرمز و قدرتی که در مبارزه با التهاب و چاقی دارد.


درمان آبریزش بینی با فلفل قرمز

آیا دچار آبریزش بینی یا عطسه های مداوم شده اید که پزشک آن را رینیت غیر آلرژیک می نامد؟ این شرایط زمانی رخ می دهد که دچار آبریزش بینی مداوم شده اید که ارتباطی به سرماخوردگی، حساسیت یا کشیدن سیگار ندارد. اگر چنین اتفاقی برایتان رخ داده، بوئیدن کمی کپسایسین می تواند به بهبود علائم کمک کند. با این کار ممکن است در ابتدا کمی شرایط بدتر شود و حتی آزار دهنده به نظر برسد. اما کپسایسین به سرعت تاثیر خود را خواهد گذاشت و علائم برای مدت زیادی بهبود پیدا خواهد کرد.


افزایش سوخت و ساز بدن با فلفل قرمز


زمانی که فلفل قرمز می خورید، حس گر گرفتگی که در شما بروز می کند، بیشتر از یک احساس ساده است. کپسایسین باعث افزایش دما در کل بدن می شود. به علاوه حس گرهایی به نام TRPV1 را فعال می کند که مانع تولید و تجمع چربی شده و اشتها را کنترل می کند. این افزایش سوخت و ساز می تواند به کاهش وزن کمک کند. محققان امیدوار هستند با بهره گیری از این ویژگی بتوانند مانع افزایش وزن شوند.


فلفل قرمز سیگنال های درد را مختل می کند


کپسایسین احساس گرما در سلول های عصبی ایجاد می کند که به طور طبیعی باعث درد می شوند. به این ترتیب با مصرف فلفل پیغام مخابره شده به مغز به جای درد گرما خواهد بود. این ترفند تغییر پیغام سال هاست که به عنوان راهی برای کنترل درد استفاده می شود.


بهبود آرتریت با فلفل قرمز


در بسیاری از کرم ها، لوسیون ها و پچ هایی که با حرارت به تسکین درد کمک می کنند، کپسایسین یک ترکیب فوق العاده است که وجود دارد. در پژوهشی که در این زمینه انجام شد کپسایسین توانست درد مربوط به آرتریت و فیبرومیالژیا را در تنها چند هفته به نصف برساند. نتایج تحقیقات دیگر آنقدر خوشایند نبود و نشان می دهد کپسایسین زمانی موثر است که با یک ضد درد دیگر ترکیب شود. به هرحال در هر مورد لازم است از کپسایسین  استفاده کنید.


فلفل قرمز با سرطان مقابله می کند


در آزمایشات انجام شده به نظر می رسد کپسایسین می تواند سلول های مربوط به بیش از 40 نوع سرطان را از بین ببرد، از جمله سرطان روده بزرگ، کبد، ریه و سرطان پانکراس و لوسمی. مواد شیمیایی تند موجود در فلفل می توانند ژن های مربوط به سلول های سرطانی را تغییر دهند و حتی مانع رشد آنها شوند. اما برخی بررسی ها نیز نشان داده اند کپسایسین هم با بروز برخی سرطان ها در ارتباط است که در این زمینه نیاز به تحقیقات بیشتری ست.


غذاهای فرآوری شده


فلفل قرمز یک ضد میکروب طبیعی است، به این معنا که می تواند میکروب ها و سایر میکرو ارگانیسم هایی که غذاهای بسته بندی را فاسد می کنند، از بین ببرد. تولید کنندگان در حال بررسی هستند که ببینند آیا عصاره فلفل قرمز می تواند انتخاب بهتری نسبت به مواد نگهدارنده مصنوعی باشد یا خیر.


تقویت بدن با فلفل قرمز



فلفل قرمز تند حاوی مواد مغذی زیادی است. از نظر میزان ویتامین C، فلفل قرمز با پرتقال برابری می کند، همچنین سرشار از سایر ویتامین ها مانند ویتامین A، B و E است. برخی بررسی ها نیز نشان داده اند کپسایسین مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و سلول ها محافظت کرده و التهاب را برطرف می کند.


استفاده از فلفل قرمز در میان وعده ها و تنقلات


مصرف فلفل قرمز در تنقلات مختلف طرفداران زیادی دارد، اما مصرف زیاد فلفل هم منجر به دل درد، تهوع، استفراغ، اسهال و یا احساس سوزش در روده می شود. بهترین روش مصرف فلفل قرمز این است که مقدار کمی از آن را روی غذا یا خوراکی مورد نظر خود بپاشید.


در صورت تندی بیش از حد چه کنیم؟


اگر فلفل قرمز بیش از اندازه تند باشد و باعث آزار شما شود، مطمئنا پیامدهایی خواهد داشت. استنشاق فلفل حتی می تواند منجر به بروز آسم شود. در صورت بروز تندی شدید بهتر است آب ننوشید وو به جای آن کمی شیر بنوشید یا از مقداری بستنی یا پنیر استفاده کنید. آب کپسایسین را حل نمی کند، اما چربی شیر می تواند تندی کپسایسین را برطرف کند. اگر در این مواقع شیر در خانه ندارید، کمی نان یا یک خوراکی نشاسته ای بخورید. اگر فلفل روی پوست یا داخل چشم ریخته، آن را با آب گرم به خوبی بشویید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha