معاون پرستاری وزارت بهداشت یکی از ماموریت های ابلاغی وزیر بهداست به معاونت پرستاری را اهتمام جدی به اخلاق حرفه ای و مراقبت های معنوی عنوان کرد و گفت: به این منظور کمیته اخلاق پرستاری متشکل از 21 نفر از صاحبنظران حوزه پرستاری تشکیل شده است.

دستورالعمل چگونگی گرفتن رضایت آگاهانه از بیمار تدوین شد

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزارت بهداشت یکی از ماموریت های ابلاغی وزیر بهداست به معاونت پرستاری را اهتمام جدی به اخلاق حرفه ای و مراقبت های معنوی عنوان کرد و گفت: به این منظور کمیته اخلاق پرستاری متشکل از 21 نفر از صاحبنظران حوزه پرستاری تشکیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، مریم حضرتی در نشست علمی حقوق بیمار که در فرهنگستان علوم پزشکی با حضور اساتید پزشکی و پرستاری برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در کمیته اخلاق پرستاری مصوب شد که در سال 1397 بر روی سه موضوع گرفتن رضایت آگاهانه، تعیین شاخص های بیمارستان اخلاقی و ایجاد حساسیت اخلاقی در پرسنل درمانی کار شود که پیش نویس آیین نامه ها جهت ارائه به کمیته ملی اخلاق بالینی که عالی ترین سطح اخلاق در وزارت بهداشت می باشد، آماده شده است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر، فرم رضایت آگاهانه به شکل نامطلوبی در مراکز درمانی پر می شود که این موضوع به عنوان یک دغدغه در معاونت پرستاری در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha