چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 258087

چند مورد زیر از علل مهم غمگین شدن افراد است: فراموش كردن اهداف افراد غمگین معمولا فراموش می‌كنند در زندگی چه هدفی دارند. هرگز اهدافتان را به دست فراموشی نسپارید، زیرا با فراموش كردن آنچه‌ می‌خواهید، خودتان را نیز به دست فراموشی می‌سپارید. فرقی نمی‌كند چه هدفی دارید، شاید می‌خواهید وضع شغلی، روابط با دوستان، سلامت بدنتان یا هر چیز دیگری را اصلاح كنید. هدف‌گزینی نه تنها شما را به موفقیت می‌رساند بلكه موجب سلامت روانتان نیز می‌شود.

علل مهم غمگینی

سلامت نیوز: چند مورد زیر از علل مهم غمگین شدن افراد است: فراموش كردن اهداف افراد غمگین معمولا فراموش می‌كنند در زندگی چه هدفی دارند. هرگز اهدافتان را به دست فراموشی نسپارید، زیرا با فراموش كردن آنچه‌ می‌خواهید، خودتان را نیز به دست فراموشی می‌سپارید. فرقی نمی‌كند چه هدفی دارید، شاید می‌خواهید وضع شغلی، روابط با دوستان، سلامت بدنتان یا هر چیز دیگری را اصلاح كنید. هدف‌گزینی نه تنها شما را به موفقیت می‌رساند بلكه موجب سلامت روانتان نیز می‌شود.

دستاویزی برای تلاش نكردن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،افراد غمگین معمولا شكست‌های گذشته را بهانه‌ای برای تلاش نكردن و افسرده ماندن قرار می‌دهند. آنها هرگز فرصت‌های دیگر را امتحان نمی‌كنند تا دوباره شادی را احساس كنند. به یاد داشته باشید، شكست پایان همه‌چیز نیست. در حقیقت گاهی اوقات شروع فرصتی تازه است.

‌شنیدن صدای خودانتقادی

خودانتقادی درست شبیه والدی می‌ماند كه مدام شما را سرزنش و با دیگران مقایسه می‌كند و باعث می‌شود نتوانید برای خود و موفقیت‌هایی كه داشته‌اید ارزشی قائل شوید. این صدای درون خودانتقادی، گاهی با افكارتان یكی می‌شود، به طوری كه متوجه اثر مخرب آن در درازمدت نمی‌شوید. اگر فقط یك كار بتوانید انجام دهید ساكت كردن این صدا موثرترین است.

افكار دیگران

آنها مدام نگران افكار دیگران هستند و می‌خواهند همه را راضی نگه‌دارند و با این كار زندگی را به كام خود تلخ می‌كنند. فراموش نكنید هرگز نمی‌توانید افكار و رفتار دیگران را كنترل كنید و همیشه كسی هست كه درباره‌تان قضاوت و حتی به‌شدت از شما انتقاد كند. به هیچ یك از این موارد اهمیت ندهید و فقط روی افكار و خواسته‌های خودتان متمركز شوید.

تمركز روی نداشته‌ها

انسان‌های غمگین همیشه روی نداشته‌هایشان متمركز می‌شوند. در حقیقت دنیای مدرن امروز باعث شده ما همیشه آرزوی داشتن چیزی را در دل بپرورانیم. اگر می‌خواهید غمگین نباشید بهترین كار این است كه برای داشته‌هایتان ارزش قائل شوید و سپاسگزار لحظاتی باشید كه به خواسته‌هایتان دست پیدا كرده‌اید.

گذراندن وقت با افراد منفی‌باف

آنها وقت باارزش‌شان را كنار افراد منفی باف می‌گذرانند و خود نیز به مرور دچار بدبینی‌هایی می‌شوند كه دست آخر آنها را به ورطه ناامیدی و افسردگی می‌كشاند. از افرادی كه زندگی تان را پر از غم و اندوه می‌كنند دوری كنید و با كسانی نشست و برخاست كنید كه به شما روحیه و انرژی می‌دهند. زندگی بسیار كوتاه است كه بخواهید وقت‌تان را با افرادی كه غمگین‌تان می‌كنند، بگذرانید.

كینه‌ورزی

كینه‌ورزی، ویژگی بسیار مسموم‌كننده و مخربی است كه گاهی افراد غمگین گرفتارش هستند. قدرت و نیروی بسیار زیادی در بخشش وجود دارد كه می‌تواند به فرد روحیه و توان حركت به جلو را بدهد. در زندگی هر انسانی رویدادهای ناراحت‌كننده و اتفاق‌های بد وجود دارد، اما اگر قرار باشد بابت هر موضوع ناراحت‌كننده نسبت به دیگران كینه به دل بگیریم، هرگز نمی‌توانیم شاد زندگی كنیم. افراد خشنود از زندگی تصمیم‌گیری‌های بهتری انجام می‌دهند و خلاق و ابتكاری‌تر عمل می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha