شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 258232

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در نشست سالانه نشست های علمی انجمن قلب آمریکا صورت گرفته است، محققان دریافتند که تغذیه دیر هنگام شب با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ارتباط دارد. غذا خوردن دیر وقت در شب سبب افزایش چاقی، فشار خون بالا و دیابت می شود.

خوردن دیر هنگام غذا در شب به قلب آسیب می زند

سلامت نیوز: بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در نشست سالانه نشست های علمی انجمن قلب آمریکا صورت گرفته است، محققان دریافتند که تغذیه دیر هنگام شب با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ارتباط دارد. غذا خوردن دیر وقت در شب سبب افزایش چاقی، فشار خون بالا و دیابت می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در مطالعه ای جدید عادت های غذایی گروهی از افراد مورد بررسی قرار گرفت و این اطلاعات با فشار خون و قند خون افراد مقایسه شد.

 محققان دریافتند که بیش از نیمی از افراد حاضر در مطالعه مقدار ۳۰ کالری روزانه خود را بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر مصرف کردند. در این افراد سطوح قند خون ناشتا همینطور سطوح انسولین افزایش یافت.

سطح بالای قند خون ناشتا می تواند منجربه  دیابت شود. در واقع، محققان دریافتند کسانی که ۳۰ کالری یا بیشتر را پس از ساعت ۶ بعد از ظهر مصرف کرده اند، ۱۹ درصد بیشتر به دیابت دچارمی شوند.

تقریبا هر سلول بدن می تواند زمان خود را پس از تقریبا ۲۴ ساعته به پایان برساند. بخش کوچکی از مغز به نام ذخایر هسته سوپراکیاسماتیک با دریافت نشانه های نئون (در حالت ایده آل از خورشید) و مجموعه بقیه ساعتها در سلول های بدن، به افراد هنگامی که از خواب بیدارمی شوند و به خواب می روند پیام میدهد.

این ساعت ها توسط نوردهی روشن نورتوسط رفتارهای شخص به خصوص سیگنال های غذایی تنظیم شده است. بنابراین، هنگامی که ما در زمان غیر متعارف غذا می خوریم – به عنوان مثال، با مصرف کالری بیشتر در شب – ساعت بدن می تواند دچار مشکل شود و منجر به مشکلاتی در سوخت و ساز بدن و افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون و بیماری قلبی شود.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha