سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیته حبس زدایی کمیسیون معتادان به زندان نمی روند بلکه به اردوگاه های بازپروری فرستاده می شوند.

معتادان زندانی نمی شوند/ به اردوگاه های بازپروری فرستاده می شوند

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیته حبس زدایی کمیسیون معتادان به زندان نمی روند بلکه به اردوگاه های بازپروری فرستاده می شوند.

به گزارش سلامت نیوز، حسن نوروزی در گفت وگو با خانه ملت در تشریح دستور کار کمیته حبس زدایی و کاهش آمارهای زندانیان کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست بررسی و تصویب مواد 4 تا 6 طرح پیشنهادی در دستور کار قرار گرفت که بر اساس ماده 4 برای کارشناسان بانک ملی اداره ثبت، کشیشک باید در هر ساعت از شبانه روز و ایام تعطیلات پیش بینی شود.

افراد به بهانه تعطیلی بانک با اداره ثبت راهی زندان نمی شوند

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: تا اگر دادگاهی برای فردی قرار وثیقه صادر کرد به فوریت وثیقه مورد ارزیابی قرار گیرد  و فردی به بهانه تعطیلی بانک یا اداره ثبت راهی زندان نشود.

معتادان به اردوگاه های بازپروری و خاص فرستاده می شوند
اگر برای معتادان قرار تامین صادر شود به زندان نمی روند بلکه به اردوگاه های بازپروری و خاص فرستاده می شوند

وی ادامه داد: بر اساس ماده 5 نیز اگر برای معتادان قرار تامین صادر شود به زندان نمی روند بلکه به اردوگاه های بازپروری و خاص فرستاده می شوند در این رابطه دولت مکلف است هزینه اردوگاه ها را از هزینه های جزای نقدی و مستوجب اعمال تامین کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بر اساس ماده 6 نیز هیات های 3 نفره متشکل از رییس کل دادگستری استان، دادستانی استان و رییس کل زندان ها مکلف هستند نتیجه را به هیات هایی که برای بررسی به زندان می روند ارائه کنند تا هیات ها به فوریت بتواند تدابیر لازم برای آزادی زندانیان را اتخاذ و مشکل زندانی را حل کنند؛ باید کاهش آمار زندانیان به این شیوه تحقق یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha