چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 258591

دبیرعلمی چهارمین کنگره سالانه پوست رازی با اشاره به تشدید اگزما براثر ارتباط با برخی از آلودگی ها،گفت: آلودگی ناشی از گرد و خاک این بیماری را تشدید می کند.

گرد و خاک اگزما را تشدید می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، اگزما نوعی حساسیت پوستی است که به شکل التهاب، ضایعات خارش دارد در نواحی که در تماس با ماده بیرونی ایجاد می شود و معمولا با قرمزی، پوسته پوسته شدن و ضخیم شدن پوست همراه است.

بیشتر بدانید: اگزما و انواع آن را بشناسیددکتر امیر هوشنگ احسانی روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین کنگره سالانه پوست رازی اظهار داشت: زندگی در شهرهایی با آلودگی گرد و خاک یا در شهرهای صنعتی بزرگ مانند تهران، سبب تشدید این بیماری می شود.
وی با اشاره به اینکه عوامل محیطی اگزما و حساسیت های پوستی را تشدید می کند، بیان داشت: افراد به دلیل حساسیت به موادی مانند شوینده ها، گرد و خاک، رنگ، چسب و چوب دچار اگزمای پوستی می شوند.
دبیر علمی چهارمین کنگره سالیانه پوست رازی به مردم توصیه کرد که هنگام استفاده از موادی مانند شوینده ها، رنگ و چسب از محافظ استفاده کنند. استفاده از کرم های چرب یا مرطوب کننده سبب کاهش اگزما می شود.


اگزما، عامل حدود 30 درصد مراجعات به پزشکان پوست است

احسانی اگزما و حساسیت ها را از جمله بیماری های شایع پوستی اعلام کرد و گفت: حدود 30 درصد مراجعات به پزشکان پوست براثر اگزما و حساسیت ها است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: زنان خانه دار که معمولا با مواد شوینده، تماس دارند، بیشتر در معرض ابتلا به اگزما و حساسیت پوستی هستند و به همین دلیل، این افراد بیشترین مراجعه را به پزشکان پوست دارند.
وی با اشاره به اینکه بیماری اگزما و حساسیت پوستی، مسری نیست، بیان داشت: این بیماری معمولا بر روی آرنج، مچ، پشت زانوها و صورت مشاهده می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این بیماری بیشتر در سنین 20 تا 40 سالگی بروز پیدا می کند و شیوع آن در استان های مختلف تقریبا یکسان است.


وی، جراحی پوست، لیزر، تازه های درماتولوژی، آناتومی صورت (سر و گردن) را از محورهای این کنگره اعلام کرد و گفت: بیان آخرین دستاوردهای علمی و ارائه تجربیات صاحب نظران از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.
احسانی به حضور حدود 700 متخصص درماتولوژی از سراسر کشور در چهارمین کنگره سالیانه پوست رازی اشاره کرد و گفت: تازه های بیماری های پوست و زیبایی پوست توسط صاحب نظران این حوزه در کنگره ارایه می شود.
وی تعداد مقالات ارایه شده را حدود 60مقاله بیان کرد که بخشی از آنها به صورت سخنرانی ارائه می شود،گفت: این مقالات در مورد بیماریهای رایج پوستی مانند پسوریازیس، لک و پیس، پمفیگوس، استفاده لیزر ، ویتیلیگو ، درمان اسکار آکنه، ریزش و کاشت مو ، تزریق بوتاکس، چربی و ژل می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha