دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی امحای خشونت علیه زنان، 25 نوامبر 2018 برابر با 4 آذرماه جاری گفت مادامی که نیمی از جمعیت جهان یعنی زنان و دختران نمی توانند زندگی بدون ترس، خشونت و نا امنی روزانه را تجربه کنند، به حق نمی توان گفت ما در جهانی منصفانه و برابر زندگی می کنیم.

جهانی منصفانه و برابر با امحای خشونت علیه زنان

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی امحای خشونت علیه زنان،  25 نوامبر 2018 برابر با 4 آذرماه جاری گفت مادامی که نیمی از جمعیت جهان یعنی زنان و دختران نمی توانند زندگی بدون ترس، خشونت و نا امنی روزانه را تجربه کنند، به حق نمی توان گفت ما در جهانی منصفانه و برابر زندگی می کنیم.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
 
خشونت علیه زنان و دختران در جهان فراگیر است. بی حرمتی اخلاقی نسبت به تمامی زنان و دختران، نشان بی شرمی بر تمامی جوامع و مانع اصلی  در برابر توسعه فراگیر، برابر و پایدار است. در بطن خشونت علیه زنان و دختران،  کمبود شدید احترام نمودار است  یا به عبارتی ناکامی مردان در به رسمیت شناختن برابری ذاتی و منزلت زنان پدیدار می گردد. خشونت علیه زنان و دختران مسئله حقوق بشر بنیادی است.


خشونت می تواند گونه های متفاوت داشته باشد – از خشونت خانگی گرفته تا قاچاق زنان، از خشونت جنسی گرفته تا خشونت در زمان مخاصمات، ازدواج کودکان، ختنه زنانه و نسل کشی زنان. خشونت به  زنان و دختران آسیب می رساند و اثرات گسترده بر خانواده ها و جوامع دارد. این عمیقا مسئله ای سیاسی است. خشونت علیه زنان مستقیما با مسائل گسترده تر قدرت و کنترل جوامع ما گره خورده است. ما در جامعه مرد سالار زندگی می کنیم. زنان نسبت به خشونت از راه های چند گانه  ای  آسیب پذیر هستند که بر اساس آن ها ، ما  نابرابر نگاهشان می داریم .


در سال گذشته ما شاهد توجه فزاینده به بروز یکی از این خشونت ها بودیم. بیشتر زنان در برهه ای از زندگی خود آزار جنسی را تجربه کرده اند. افشای فزاینده عمومی به وسیله زنان از همه مناطق و گروه های اجتماعی و شغلی،  بزرگی این مشکل را منعکس می کند وتوان تحریک جنبش های زنان برای حرکت به سوی اقدام و اشاعه آگاهی مورد نیاز برای امحای آزار و خشونت در هر مکان را نشان می دهد. 


امسال جنبش جهانی ملل متحد جهت اتحاد برای امحای خشونت علیه زنان و دختران، حمایت برای بازماندگان را مورد تاکید قرار می دهد و از موضوع  "جهان را نارنجی کنید: #HearMeToo’(به من گوش دهید) دفاع می کند.  نارنجی به عنوان رنگ اتحاد و هشتگ #HearMeToo برای ارسال پیام روشن: "خشونت علیه زنان و دختران باید اکنون خاتمه یابد و همه ما نقشی برای ایفا کردن داریم" طراحی شده است.


پیامی مشابه، طنین اندازابتکاربرجسته اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است. این برنامه 500 میلیون یورویی بازماندگان خشونت علیه زنان و مدافعان حقوق زنان را توانمند خواهد کرد تا عاملان تغییر در خانه ها، جوامع و کشورهای خود باشند.

در حالیکه این سرمایه گذاری نخستین، مهم است، در مقایسه با نیازها، کمک اندکی است. باید به آن به عنوان سرمایه گذاری ابتدایی برای نهضتی جهانی نگریسته شود. مادامی که نیمی از جمعیت جهان یعنی زنان و دختران نمی توانند زندگی بدون ترس، خشونت و نا امنی روزانه را تجربه کنند، به حق نمی توان گفت ما در جهانی منصفانه و برابر زندگی می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha