قاضی زاده هاشمی،وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت هیچ پولی برای ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد ندارد«وزارت بهداشت هیچ پولی برای ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد ندارد»، این جمله وزیر بهداشت در سفر شنبه خود به مشهد بود که آب پاکی را بر ساخت پروژه ای ریخت که مردم حاشیه مشهد از دو سال پیش چشم امید به آن بسته بودند.

وزارت بهداشت هیچ پولی برای ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد ندارد /نمایندگان مشهد همت کنند

سلامت نیوز:قاضی زاده هاشمی،وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت هیچ پولی برای ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد ندارد«وزارت بهداشت هیچ پولی برای ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد ندارد»، این جمله وزیر بهداشت در سفر شنبه خود به مشهد بود که آب پاکی را بر ساخت پروژه ای ریخت که مردم حاشیه مشهد از دو سال پیش چشم امید به آن بسته بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،بیمارستان 540 تختخوابی حاشیه شهر مشهد که دو سال پیش و با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در شهرک شهید رجایی مشهد کلنگ زنی شد، این روزها جز علف های هرز روییده زمین محل احداث آن، چیز دیگری ندارد؛ بیمارستانی که ساخت آن به عنوان مطالبه بیش از یک میلیون حاشیه نشین مشهد، بارها توسط روزنامه «خراسان رضوی» پیگیری شده بود و همین آبان ماه گذشته بود که مدیرکل راه و شهرسازی استان وعده آغاز عملیات اجرایی ساخت آن را در سال جاری داد.

اما اکنون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که خود یکی از حاضران مراسم کلنگ زنی این پروژه بود، از ساخت آن به بهانه نبود بودجه و اعتبار، شانه خالی می کند. پیش از این نیز در 20 مهرماه، قرار بود تفاهم نامه ساخت این بیمارستان بین وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد امضا شود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی در همان زمان بدون هیچ توجیه خاصی از امضای این تفاهم نامه امتناع کرد.

این در حالی است که پیش از این مدیرکل راه و شهرسازی استان از آمادگی برای انتخاب پیمانکار ساخت بیمارستان حاشیه مشهد و واگذاری زمین به عنوان بخشی از هزینه ساخت این بیمارستان به صورت تهاتری به پیمانکار خبر داده بود اما با وجود این بازهم وزارت بهداشت حاضر به همراهی و همکاری نشد و از زیر بار ساخت بیمارستان حاشیه مشهد شانه خالی کرد.


زمان کلنگ زنی هم تردید داشتیم واقعا بتوانند عملیاتی کنند
قاضی زاده هاشمی که شنبه گذشته برای افتتاح چند طرح درمانی و بهداشتی به مشهد سفر کرده بود، درباره احداث بیمارستان 540 تختخوابی حاشیه مشهد گفت: درباره توسعه تخت های بیمارستانی در مشهد حرف زیاد زده شده اما در عمل هیچ خبری نبوده است و تا الان هم  نیست. دایم وعده داده اند، حالا یک بخشی داخل دولت بوده و بخشی دیگر بیرون دولت بوده است.

وی افزود: با وعده ای که هم وزارت راه و شهرسازی و هم استاندار وقت داده بود، کلنگ زنی این بیمارستان انجام شد، اما ما همان موقع هم تردید داشتیم که واقعا بتوانند وعده ها را عملیاتی کنند. قرار بود 50 درصد هزینه ساخت را وزارت راه و شهر سازی از طریق تغییر کاربری زمینی در شمال شهر مشهد تامین کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بعد از آن فرافکنی‌ها شروع شد و همه کار را به گردن دیگری انداختند، اما آن چیزی  که اهمیت دارد این است که زمین باید تبدیل به پول شود و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد تا بتوان کار را شروع کرد و ما متعهد هستیم 50 درصد ساخت بیمارستان را تامین و آن را تجهیز کنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که مشکلات مشهد با ساخت یک بیمارستان 540 تختخوابی تمام نخواهد شد، افزود: مشهد نیاز به عملی شدن شعارهایی دارد که برخی از دوستان در طول این چند سال داده اند. من فکر می کنم اگر دنبال سرمایه اجتماعی و رضایت مندی مردم هستند، همه آستین ها را بالا بزنند. ما توانمان بیشتر از این نیست،

ما خیلی بتوانیم همت بکنیم می توانیم بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد را که حتی یک ریال هم اعتبار ندارد تکمیل و تجهیز کنیم و نیز اورژانس بیمارستان قائم را تمام کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: 50 درصد سهم وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان 540 تختخوابی مشهد در صورتی پرداخت خواهد شد که این مبلغ در بودجه سالانه تامین شود، الان در بودجه سالانه یک ریال برای بیمارستان 540 تختخوابی پیش بینی نشده است.همت کنید از طریق نمایندگان محترم مجلس پیگیری کنید که این مشکل در مشهد بر طرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین درباره تامین نیازهای دارویی کشور گفت: در زمینه دارویی به خارج نیازمند هستیم، چرا که بیش از 50 درصد از مواد اولیه ما از خارج وارد می شود. البته 95 درصد از اقلام دارویی مصرفی کشور در داخل تولید می شود اما همه داروهای جدید و گران قیمت از خارج وارد می شود؛ بنابراین به شدت نیازمند هستیم مثل همه کشورها از آخرین دستاوردهای علمی و تولیدی جهان در زمینه دارو استفاده کنیم.

وی افزود: آمریکا مدعی است که در حوزه دارو تحریم نیستیم اما واقعیت این نیست و ادعای آن ها نادرست است. مردم ایران و جهان متوجه این موضوع هستند، این ادعاها به هیچ وجه با ادعاهای حقوق بشر و توجه به حقوق انسان ها همخوانی ندارد.

قاضی زاده هاشمی افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که برای تهیه داروهای مورد نیاز بیماران به ویژه در حوزه بیماران خاص مشکلی ایجاد نشود.


سرانه بهداشتی و درمانی مشهد منصفانه نیست
 اولین برنامه سفر وزیر بهداشت به مشهد افتتاح بیمارستان تخصصی و زایشگاه مادر در بولوار سجاد مشهد بود. بیمارستان مادر با مشارکت بخش خصوصی در زیربنایی حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ متر با ظرفیت ۱۲۸ تخت و اتاق های زایمان طبیعی اختصاصی، شش اتاق عمل و همچنین بخش اورژانس، زنان و مامایی، ارتوپدی، جراحی عمومی، اورولوژی و فیزیوتراپی به بهره برداری رسید.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاحیه این بیمارستان با بیان این که سرانه بهداشتی و درمانی مشهد در مقایسه با دیگر شهرها منصفانه نیست، اظهار کرد: ما مشکلات زیادی درباره تخت های بیمارستانی داریم و سرانه ای که به دانشگاه و اورژانس داده می شود جزو پایین ترین هاست که از جمله وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی عادلانه کردن سرانه تخت های بیمارستانی است.

وی با اشاره به این که مشهد مشکلات جدی بسیاری دارد، افزود: مدیریت شهر مشهد کار راحتی نیست، شهردار جدید مشکلات جدی بسیاری را پیش‌رو دارد؛ چراکه مشهد، در برخی زمینه‌ها با عقب‌ماندگی مواجه است و امیدوارم شهردار جدید شرایطی را فراهم کند تا میزان خدمات شهری افزایش یابد.

وی اظهار کرد: نگاه شورای شهر مشهد به حوزه سلامت قابل تقدیر است. جناب مرتضوی شهردار سابق نیز تا آن جایی که به خاطر دارم هر نیازی بخش سلامت داشت همکاری می کرد و این نشان دهنده نگاه عمیق به مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: این خواست مردم بوده که ما در رأس امور هستیم، اگر آن‌ها و انتخاب شان نبود هیچ‌کدام از ما نیز نبودیم.

افتتاح طرح توسعه دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دیگر برنامه های وزیر بهداشت بود. با اجرای طرح توسعه دانشکده دندان پزشکی، ۱۲۴ یونیت جدید نصب و راه اندازی شد و با این بهره برداری ظرفیت این دانشکده به ۳۲۴ یونیت افزایش یافت. قاضی زاده هاشمی در این مراسم اظهار کرد: می توانید چندین درمانگاه دندان پزشکی در شهر دایر کنید تا مردم دسترسی راحتی برای ارائه خدمات دندان پزشکی داشته باشند.

افتتاح طرح افزایش اتاق های عمل بیمارستان چشم پزشکی خاتم الانبیا (ص) از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در مشهد بود. وی در این مراسم با اشاره به این که بر اساس گزارش های دریافتی بسیاری از مردم برای پیگیری امور درمانی خود به این مرکز مراجعه می کنند، اظهارکرد: برای این منظور نیز بهتر است خدمات چشم پزشکی و دیگر خدمات تخصصی در مراکز جامع سلامت مستقر شود تا مردم خدمات را در محل های نزدیک تر و با سهولت بهتری دریافت کنند.

ضمن این که از ازدحام در بیمارستان نیز جلوگیری می شود.دکتر درخشان رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: ۱۱ اتاق عمل بیمارستان خاتم الانبیا (ص) مشهد با زیر بنای ۳ هزار متر مربع و ۲۴ تخت ریکاوری به بهره برداری رسید. برای تجهیز اتاق های عمل بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.


بهره برداری  از 9 پروژه بهداشتی و‌ درمانی در تربت جام
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در سفر به تربت جام، 9 پروژه بهداشتی و درمانی در این شهرستان را به بهره برداری رساند. از مهم ترین پروژه هایی که در این سفر به بهره برداری رسید می‌توان به طرح توسعه اورژانس و مرکز غربالگری، تشخیص و شیمی درمانی بیمارستان سجادیه تربت جام، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی رسول اکرم(ص) تربت جام، پایگاه سلامت آزادی تربت جام و پایگاه سلامت ضمیمه مرکز جامع خدمات سلامت نصرآباد تربت جام اشاره کرد.


هرچه پس گردنی است به دولتی ها می زنند
همچنین به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان تربت جام به سخنرانی پرداخت. وی در این جلسه گفت: درباره بیمارستان تایباد اگر مشکل زمین وجود دارد که توسط ما حل نمی‌شود و به فرماندار و نماینده مربوط می‌شود اما درباره بقیه مسائل بهداشت و درمان همکاری کامل خواهیم داشت.

وی افزود: مسئولان در انتخاب زمین دقت کنند و زمین را کیلومترها خارج از شهر همانند فریمان انتخاب نکنند که مردم برای رفتن به بیمارستان با مشکل مواجه شوند. متاسفانه در آن دوره این انتخاب اشتباه توسط مسئولان شهرستانی یا نماینده یا امام جمعه یا فرماندار صورت گرفته است، البته احتمالا تقصیر فرماندار بوده چرا که این روزها تمام پس گردنی‌ها را به دولتی‌ها می‌زنند و دولت شبیه بچه زن‌بابا شده است و به دیگران هیچ دردی وارد نمی‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: دولت و تمام نظام درگیر یک جنگ اقتصادی است و اگر کسی بگوید هیچ آسیبی نمی‌بینیم دروغ می‌گوید؛ مگر می‌شود در جنگ و دعوا انسان آسیب نبیند؟

اما باید تدبیر کنیم که این آسیب‌ها به حداقل برسد و بهانه نیز دست آن‌ها ندهیم. بنابراین ما درگیر یک جنگ هستیم و اگر به روی خودمان نمی‌آوریم، علت دیگری دارد و نمی‌خواهیم دشمن شاد شود.

وی با اشاره به مشکلات درمانی منطقه تربت جام اظهار کرد: یکی از مشکلات درمانی این منطقه به دلیل پراکندگی شبکه درمان شهرهاست. دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت‌جام مستقل اما باخرز زیر نظر مشهد است و باید با تدبیر مسئولان این مشکلات رفع شود. بیمارستان صالح‌آباد نیز تا سال آینده تکمیل خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha